Lengte antenne v/e picoboard (Ontvanger)

Hai, na wat geklooi met mijn hydrofoam (waar ik dus een ontvanger van een picoboard in heb zitten. Ontdekte ik dat die antenne ineens een heeeel stuk korter is. Nou was ie al niet zo lang, maar 20cm is wel erg weinig. Kan iemand ff de die van hem/haar opmeten? (antenne :wink: )

had nog ff in de faq gezocht, maar weet niet wat die van mij moet zijn, gok rond de 50/60cm

Futaba, Graupner, Hitec, Simprop: 100cm.
Multiplex: 90cm.
Voor auto's en indoor-vliegen worden ook kortere lengtes gebruikt:
Futaba: 50cm
Graupner, Multiplex: 60cm.

Alvast bedankt,
sietse

Bij het piccoboard zijn ook nog eens 2 a 3 verschillende verschillende ontvangers gebruikt.

De antennelengte is 40 tot 50 cm.

ah ships, hoe herken je het verschil tussen die ontvangers? Heeft het zeg maar zin als ik er een fotootje van plaats?

Kleur van de antennedraad?

Een oranje (35MHz) en een groene (40MHz) heeft een standaard-lengte van 60 cm. Deze ontvangers hebben rechtop staande stekers.

Sinds kort (enkele maanden) hebben de ontvangers haakse stekers en een zwarte antennedraad van 100 cm!

De lengte van de antennedraad is niet superkritisch, maar moet wel in de buurt zitten van de oorspronkelijke lengte.

ik heb een groen (40mhz) en het is een oudere.
60cm zal dus wel kunnen kloppen denk ik. Doe ik dat wel, tnx!

Mijn nieuwe eksy-cloon met heeft zo'n 3-in-1 boxje en daar zat een veel langere, zwarte antenne aan, viel me meteen al op eigenlijk. Dat zal dus wel zo'n nieuwe met een antenne van 100 cm zijn.

in ieder geval bedankt, als het niet werkt horen jullie het wel.

Back