Lengte van MR33 veren

Kan iemand mij helpen aan de info.....

Hoe lang zijn de MR33 veren???
En hoe lang zijn de Ride veren?????

De meeste veren zijn 25 mm lang maar ik zoek er die korter zijn.

Al vast bedankt................

Mvg Patrick Jongenelis

Mr33 en Ride veren zijn bij mijn weten hetzelfde, geen idee wat de lengte is.

Ame front (kort) veren gebruik ik momenteel op tapijt. Deze zijn te krijgen in vier hardheden speciaal voor asfalt of tapijt.

Met wat kleine aanpassingen is het mogelijk om normale veren (25mm) te gebruiken op korte shocks. Yokomo heeft bijvoorbeeld lage spring cups, waarmee je de extra lengte van je veer kwijt kunt.

Thanks voor de tips,,,,,,,,

Steven Zou je de Ame veren kunnen opmeten voor mij???

Ik ga nu met de nieuwe Serpent 411 rijden en heb daarbij ook de korte veren van Serpent.
Ik heb ook gezien dat ze bij deze auto ook lage spring cups gebruiken.
De Yokomo veren passen er net op.
1x in draaien en de rij hoogte is er dan al.

Dus daarom was ik benieud naar de lengte van de MR33 & Ride veren.

Alvast bedankt

Gr Patrick

@Patrick......Al gedacht aan de M-chassis veren?
Deze zijn zeker een stuk korter als de normale TC veren.

Mvg Roy

Yup:yes:
Rood, geel, blauw en wit.
Let op de all witte veren zijn qua stijfheid net iets harder als de "oude" gekleurde veren.
Dus:
Rood is het zachtste, witte veren met rode merkteken zijn een fractie harder.
Zelfde geld voor alle andere kleuren.

Mvg Roy

@Patrickjo...Tamiya heeft verschillende sets uitgegeven die echt veel verschillen in "hardheid", er zijn sets die harder, ongv gelijk en zachter zijn dan het shortset (voor de mini)

Het Tamiya miniset heeft een lengte van 21mm

Daarnaast is het in en uitwissellen van springs, bij verschillende dempersets niet altijd mogelijk, niet alle springs-sets hebben dezelfde binnen diameter..

Ook is de reactiesnelheid niet gelijk bij dezelfde gf/mm waarde...dikker draad, kortere lengte en minder windingen, zijn trager bij dezelfde waarde, als dunner draad, langere lengte en meer windingen...verschillende soorten materiaal en coatings hebben ook nog effect op de reactiesnelheid...alles bij elkaar heeft weer effect op de weight shifting van je model...

Hier een link naar een lijst om je een beetje wegwijs te maken wbt touringcar waardes http://www.petitrc.com/reglages/1-10thOnRoadSpringChartv2.pdf

Elders op de site staan ook lijsten voor off-road modellen!!

volgens mij zijn de korte m-chassis tamiyaveren al getest op een xray t4, geen succes en niet vergelijkbaar met de 'lange' versie. Als je niet uitkomt met lange veren op je korte shocks kun je wellicht even contact opnemen met Daan Stuiver, die is voor diverse merken bezig om wat hogere shocktowers te maken om zo toch de standaard lengte veren te kunnen gebruiken op de korte shocks. Ook schijnt Hot Bodies bezig te zijn met 'korte' Silver veren ;-)

Indien ik me niet vergis zijn de veren van 3Racing voor de Sakura Zero(niet XI) ook korter als die van bv Tamiya.
Correct me if i am wrong;)

Mvg Roy

Hey Mannen,

Heel erg bedankt voor de mooie info is natuurlijk ook handig voor andere mensen.

Ik heb zeer veel verschilende veren hier thuis liggen HB veren, AH veren, Serpent veren, Yokomo veren, Asso veren en Xray veren enz enz.
Nu paste die eigenlijk allemaal op mijn Serpent S411.
Nu heb ik de nieuwe Serpent 411 daar passen ook deze veren wel op maar ze zijn allemaal zo een beetje 25 mm lang.
En nu op de nieuwe Serpent 411 zitten veren die 23 mm lang zijn.
Nu is het me gelukt om ook de andere veren erop te krijgen.
Maar daarom was ik juist benieuwd naar de lengte van de MR33 en Ride veren.
Steven had al aan gegeven naar de veren van AME en die kunnen wel passen want die zijn ook kort 23mm en worden ook op de nieuwe Xray T4 gebruikt.

Dus mocht iemand de lengt weten van de MR33 en Ride veren hoor ik het graag.........
En kan ik weer aan de slag met testen met de auto.

Gr Patrick

Back