Leraar Leerling aansluiting MPX?

• Topicstarter Topicstarter robbedoes
  • Startdatum Startdatum
R

robbedoes

Guest
Gisteren een hele tijd bezig geweest om 2 EVO zenders te koppelen via de aansluitingen met de orginele kabel. Echter we kregen het niet voor elkaar. Als we de ene zender op leraar zetten en de andere op leerling en zetten een zender aan piepen ze fantastisch echter zonder resultaat. Hij weigert dan een RF signaal uit te zenden. Wie weet raad en wat doen we verkeerd???????????????

Remko Klaaassens :(

Leraar-schakelaar toegewezen? Gedefiniëerd welke functies de leerling gaat sturen? Kabel goed gemonteerd?(leraar aan leraarzijde).

Hoe e.e.a. ook ingesteld staat, de leraarzender moet te allen tijde gewoon werken. Als ook dat niet gebeurt eerst eens zonder kabel kijken waarom de ontvanger niet wil reageren.

FF vraagje; moet de leraarzender het RF signaal uitzenden of de leerlingzender? Enne welke van de 2 moet dan aanstaan? Dus met andere woorden; welke zender moet zenden? De handleiding van de EVO is dik genoeg echter mbt dit onderwerp redelijk sumier!

Groetjes Remko

De leraarzender is degene, die zendt en dus ook aan moet staan.

Van de leerlingzender is alleen het impulsdeel ingeschakeld en blijft het hoogfrequent deel d.m.v. de kabel uitgeschakeld.

Okeej weer iets geleerd. Wij dachten dat de leerlingzender uitzendt! :D Maar nu ook ff in boerentaal; betekend dit dus ook dat de ontvanger het kanaal moet hebben overeenkomstig met de leraarzender?????? Dus met andere woorden leg het me eens uit van A tot Z want ik snap er helemaal geen hout meer van! :wink: En wij maar denken das een eitje dat leraar leerling vliegen maar :evil:

Groetjes Rob

Hallo,

Ik beweer helemaal niet een goede beschrijving van het principe van leraar-leerling te hebben gemaakt (dat was niet echt het doel van mijn website), maar ga eventueel even kijken op mijn website naar het allerbegin van hoofdstuk 1, t'een en t'ander wordt simplistisch en summier uitgelegd.

Olivier

Ja, dat dubbeltje valt! De leraar zender moet zenden en dat betekent dat de frequentie moet kloppen wat meestal (praktijkervaring) niet zo is. Naast de kabel krijg je dus ook het wisselen van kristallen. Als dan de zender op de goede frequentie werkt, eerst de leraar zender afstellen met stuuruitslagen en richting, en pas als dat goed werkt de leerling zender aansluiten waarbij de volgorde van de servo toewijzing ook hetzelfde moet zijn als bij de leraar. Best wat werk voordat het voor elkaar is, maar het heeft het voordeel dat alles af te stellen is.

Hans Delemarre

Waarom zo moeilijk doen? Bij ons wordt vrijwel altijd de zender van de leerling als leraar zender gebruikt. De instructeur heeft dus die zender in zijn handen. We hebben een kleine goedkope zender als leerling zender. Doormiddel van diverse kabels kunnen we die op de meeste leraar zenders aansluiten. Soms wordt de zender van een instructeur als leerling zender gebruikt en ook dat werkt prima.
Tot nu toe werkt dit goed.

Zie je nu wel Rob tis gewoon een peule schilletje, had mij nu het nu maar even laten doen!

Remko (de enige echte!)

God Remko,

staat me allemaal iets van bij dat ik dit alles nog geopperd heb gisterenmiddag maar volgens de enige echte Remko kon hier helemaal geen sprake van zijn dat de leraarzender ook de verzender was......................... :evil:

Tja en we moeten wel zo moeilijk doen omdat we allebei op een andere knuppelbezetting vliegen en dachten het hiermee op te lossen.

Groetjes Rob

Back