Leren hellingzweven met sim

• Topicstarter Topicstarter Janzzen
  • Startdatum Startdatum
J

Janzzen

Guest
Veel simulator software is gericht op helicopter of motor-vlucht r/c. Wie heeft er ervaring met het leren hellingzweven op een simulator en welke simulator kan ik hier het beste voor gebruiken?

voor zweven kun je heel goed Aerofly Deluxe Pro gebruiken. Hierin zijn mooie sceneries te downloaden van o.a. wasserkuppe met hellingwind, turbulentie etc. Verder kun je ook met de sim alle settings van je zender testen (geavanceerde knuppeltoewijzing, butterfly e.d.).

Hij doet ook heli'sm, prima om mee te oefenen, maar reflex o.i.d. is beter voor heli's.

Hoi,

Tja, wat versta je onder de beste? Als je de meest realistische bedoelt zou ik Aerofly Pro Deluxe aanbevelen. Realflight is ook goed, maar je mist de fotos cenerey bij hellingvliegen. PhoenixRC is meer voor heli's. Hou er wel rekeing mee dat elke sim in de buurt van de realiteit komt en niet meer dan dat. In werkelijkheid is de wind niet te controleren en kan wel eens voor verrassingen zorgen. Probeer altijd van de helling af te draaien en begin op een dag dat het niet te hard waait. Blijf ook van de voet van het duin want daar staat meestal geen goede opwaardse wind en zorg dat je niet recht boven de top komt, want dan ben je hem zo kwijt. Pobeer met een zwever met V stelling te beginnen. Die zijn wel niet super voor hellingzweven, maar ze vliegen wel een heel stuk makkelijker. Als je dan ook nog paralel aan de duinen vliegt dan kan daar geen sim tegen op. Mocht je toch met een sim willen oefenen stel deze dan niet te gemakkelijk in, anders valt de werkelijkheid zo tegen. Het is net fietsen; eens moeten de zijwieltjes eraf. ;)

Veel succes in ieder geval.

Groeten,
Leen

Ik heb van de week deze simulator ondekt die meer op zweven is gebouwd.

CRRCsimWiki : Home Page

Aantal bekend modelen zoals, Crossfire, Elippse 2V, Sting en ErwinXL zitten er in.
Er zit ook een F3F programma in.

Mischien heb je hier iets aan ?

Back