leren vliegen met de walkera dragonfly 36

• Topicstarter Topicstarter helipower
  • Startdatum Startdatum
H

helipower

Guest
hallo

iedereen weet wel wat een radio grafische heli is maar veel weten niet goed hoe je er mee moet vliegen kunnen de gevorderen heli piloten graag informatie geven over het leren vliegen met de dragonfly (Bijv. de 36, 22e , no.4 )

gr dennis

Hier zij al 2 tegengestelde kanten aan. Oke beginnen en de walkera 36, dat is al een heel slecht begin. De 04 is ideaal om te leren vliegen met een heli, na een leerproces met die heli kun je beginnen denken aan de 36 of 22.

heej
ik heb een dragonfly 36 en het gaat heel goed hoor
ik kan nu zonderproblemen 2 meter in de lucht blijven hangen. maar soms dan gaat hij weer schommelen bedankt voor je reactie

gr dennis

ps: ik ben de auteur mijn vorige acount is helaas verdwenen

weet iemand mischien hoe de gyro moet staan ik heb hem nu op rev staan of moet dat niet
laat plz even wat weten

gr dennis

weet iemand mischien hoe de gyro moet staan ik heb hem nu op rev staan of moet dat niet
laat plz even wat weten

gr dennis

als je je heli in de lucht kan houden, dan staat hij goed. Als die fout staat dan krijg je geheid een crash.

oke
maar hooren de rotorbladen heen en weer te kunnen met je hand gewoon of moet dat vastgezet worden
bedankt voor je reactie he

gr dennis

Luister en huiver:
Als je niet weet hoe een heli werkt, krijg je het nooit zelf voor elkaar. Elke vraag die ik je op het forum heb zien stellen kan je zelf uit een handleiding filteren (Desnoods uit de handleiding van het origineel, ik geloof de Zoom) of met de zoekfunctie vinden. Waarom reageren er geen hardcore piloten?
Omdat je via een forum nooit leert vliegen.
Zo, dat is er uit. Leuk dat je hem op een meter kan hangen, maar zonder goede afstelling en hands-on hulp blijf je hooveren en word het nooit leuker. Sterker nog, het word dan een verrekte dure hobby ;)

Begin bij stap 1: Hoe werkt een heli. Daarna stap 2, hoe werkt het bij mijn heli. Dan stap 3, leren hooveren in alle richtingen dus niet alleen tail-in.

Succes,

Ton.

oke bedankt ton
maar weet jij mischien waar ik de handleiding van de zoom of de dragonfly kan vinden (de nederlandse uitgave)c
bedankt voor je reactie

gr dennis

hallo

kun je een normale dragonfly accu 650 12.0 v ook opladen met een multilader met 400 mili-amper

gr dennis

Als tie 10 cellen aankan wel ja, dan moet hij 650*1,2/400=1 uur 57 minuten laden. Je kan eens kijken naar een wat goedkopere snellader, die met max. 1300 mA laad. Dan schop je je celletjes in 30 minuten vol.

oke bedankt skidz voor je snelle reactie's
ik heb nu een robbe multilader die normale accu's van me schumacher mission in 25 vol pomt maar ik zal dit dan proberen even een goed stekkertje maken dan die op me accu kan.

gr dennis

Als je maar onthoud dat die kleine celletjes overladen en te snel laden slecht oppakken, dus niet sneller als 2c laden!

ik laat hem nu met 1,5 c is dit goed
weet jij trouwens hoe je de pitch van de walkera dragonfly het best in kunt stellen van de #36 bedoel ik dan
bedank voor je reac.

gr dennis

pitch met 3d switch uit= -2/-1/5/10 graden. Zo heb ik het staan in iedergeval.

Edit: -2/-1/0/5/10 oops...foutje. Ik heb een 5 punts curve

heej dunccan:)
hoe ver ben jij al met je skills dan met je 36..

ik heb hem pas net en ik suck. het is ook mijn eerste heli en ik hoor vaker dat het niet echt een beginners heli is. is het ook jou eerste geweest?

hit me back...grtzz David

Back