Leren vliegen met MT

Gisteren maar eens een groot veld opgezocht en even samen met mijn vrouw gevlogen. Zij filmen en evt. toenaderende mensen in de gaten houden;). En ik...proberen te vliegen:)!

Er stond maar een klein beetje wind...maar toch was 't best lastig om op een bepaalde hoogte te blijven.

Hoveren side in gaat goed. Maar naar rechts is moeilijker dan naar links (voor mij). Als ik side in naar links als een hoover van 90gr. beschouw, dan lukt 120gr. ook nog. Dat krijg ik side in naar rechts nog niet voor elkaar.

Als jullie op of aanmerkingen hebben hoor ik 't graag!!!:D

Zou het leren vliegen trouwens sneller gaan als ik me bij een club aanmeld (en dien ik dan eerst een vliegbrevet te halen)??
jW3xZjtwz20[/media] - Mini Titan flying around

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Gert-Jan,

Het beste/snelste leren vliegen is naar mijn mening met een simulator (dan wel een goeie:D).
Ik heb tot nu toe mezelf alles geleerd hiermee, zonder hulp van buitenaf (voor het vliegen dan, he).
Ik overweeg nu wel om bij een club te gaan, maar dan voor de gezelligheid en het delen van ervaringen.

Groeten,

Tim

Bedankt voor je reactie, Tim! Je hebt gelijk...maar een simulator heb ik al. Ik gebruik Reflex XTR. Inderdaad een must om te hebben:-)

STICKTIJD!!!! En anders tijd in vliegen steken, of accu's ontladen in je heli, of of of of ...

De beste leermeester is STICKTIJD! Liefst in het echie, bij rotweer de sim...

En niet meer doen dan je kan natuurlijk, kleine stapjes....

Verder ziet het er goed uit man ;)

Sticktijd heb ik inmiddels al aardig wat. Sinds ik de heli heb (afgelopen jaar oktober) zit mijn sticktijd voornamelijk in het echte werk. Is leuker, vind ik, dan de sim.

De houten blaadjes zijn inmiddels vervangen door glasfiber en dat werkt super. Ik vlieg dan wel nog niet zo lang...maar ik merk 't goed!:-)

De houtjes van de MT zijn voor lage headspeed en hooveren prima, maar eigenlijk te dik om goed te vliegen. Bij mijn MT ging de vliegtijd van 4.30 naar 6.00 met andere blaadjes (Radixen)! De efficientie van de houtjes is echt crap...

Dat hooveren side-in de ene kant op beter gaat als de andere kant op is natuurlijk, ik heb er ook moeite mee gehad zowel met helivliegen als met motor rijden. Gewoon oefenen tot je een ons weegt, weer bij-eten, en weer oefenen. Heb nu na de winterstop weer moeite met de hard gevlogen bochten rechtsom... Dus die oefen ik (Als de heli heel blijft natuurlijk ;)) zoveel mogelijk.

Back