Leren vliegen via de computer

Hallo,

Ik heb een vandaag geprobeerd te vliegen met hype relax, helaas verliep dit niet zonder slag of stoot.
kan iemand mij helpen, om mijn zender te koppelen aan mijn computer en zo vlieguren maken op mijn computer.

helaas heb ik ook nog geen progamma hiervoor.

Eerst eens een programma hiervoor gaan zoeken dan...
Zit vaak al een zender bij

Phoenix, realflight, zoek maar uit

Ik heb al een zender, ik weet alleen niet welk progamma ik erbij moet gebruiken. en hoe mijn zender dan te koppelen is.

Een goede om te gaan simmen! Veel hangt ook af van je budget en je wensen voor een simulator. Zelf ooit een nieuwe RC simulator (RealFlight) gekocht maar als ik nu opnieuw iets zou moeten kopen zou ik gaan voor een tweedehands pakket in bijvoorbeeld de te koop sectie. Toevallig staat er nu eentje aangeboden. Een eerlijke prijs voor een geweldige simulator. Succes met je keuze en veel virtueel vliegplezier ;).

Kijk daar kan ik wel wat mee, helaas is mijn budget niet erg hoor. Ik heb nu de standaard zender die bij de hype relax 2 zit. Is er een mogelijkheid om deze aan mijn Mac te koppelen?
En is er eventueel een voordeliger oplossing?
Gr rookie

Waarschijnlijk gaat dit wat spannend worden.
Zowieso moet je altijd een uitgaande poort op je zender hebben, die ook geschikt is om dit soort signalen door te sturen. meestal de trainerpoort

En je moet een kabel hebben ertussen.
Dit is vaak bij dat soort zenders een grof probleem. Daarna moet je het nog werkend krijgen op de sim, wat vaak een nog groter probleem is.
En mac is dan helemaal een uitdaging..

Phoenix en realflight zit meestal een dummy zender bij, waardoor alles doorgaans in 1 keer past en werkt. en mac ondersteuning.

En qua geld, meestal heb je een sim met 1 crash minder al terugverdient..

Of en hoe realflight en phoenixrc op een mac draaien weet ik niet maar deze draaien wel op mac osx (en Linux, vandaar dat ik ze ken en heli-x heb gekocht).
neXt - CGM rc Heli Simulator
HELI-X - Professional Helicopter Flight Simulator
Maar allereerst moet je dan die zender wel aangesloten krijgen, misschien past een verloopje zoals je die hier vind: http://www.hobbymaniac.nl/category/148/Vlieg-Simulator-SIM-/?cPath=148 of eventueel zoiets aanschaffen
USB6-txt.jpg

Realflight komt volgens mij in een set met zo'n zender waarbij die zender dan de beveiliging/dongle is.

Welke apple computer gebruik je precies Sjoerd ?
En hoeveel gigabyte geheugen heb je daarin zitten ?
Ik overweeg om RealFlight aan te schaffen, en zou ineens ook een degelijke computer setup willen.

En vergeet de GRATIZZ simulator niet FMS Homepage ... FMS ... mischien niet de "beste" ,maar goed genoeg om een aantal basisvaardigheden onder de knie te krijgen ... overigens leren vliegen (zonder deskundige hulp) lukt je ook niet op een simulator ...

En is er eventueel een voordeliger oplossing?
Gr rookie
Ja, die is er. Helemaal gratis zelfs :-) Als je bij mij in de buurt zou wonen zou ik een middagje met je in de wei gaan staan en dan kun je vliegen met je Relax.
Ik heb zelf speciaal voor deze gelegenheden een Graupner Rookie en twee zenders om als leerling-leraar te kunnen vliegen.
Als je in je profiel aangeeft waar je woont is er misschien wel een ervaren iemand in jouw omgeving die je op weg wil helpen. Voordeel is dan ook dat die persoon jouw vliegtuig goed in kan vliegen en afstellen, dat scheelt ook een heleboel.

Back