[Leren vliegen] Waar is Vasco?

Discussie in 'Beginners' gestart door peterhuppertz, 29 aug 2006.

  1. Die verslaving zit al wel snor.

    Alleen wil het weer niet echt vlotten voor nog meer dan de twee lessen die we nu gehad hebben. Maar zoals elders al te lezen is op dit forum, hebben we inmiddels onze eigen kist al (een Calmato 40), en met dat verder leren gaat het heus goed komen.

    Je kan van Ron zeggen wat je wilt, maar hij is volgens mij een prima instructeur.

    Wat voor ons ook een belangrijke rol heeft gespeeld in het leren vliegen bij een 'vliegschool' in plaats van bij een club is dat we bij een vliegschool aan de kabel konden lessen (bij de club die ik had uitgezocht kon dat bij ons weten nog niet), en dat we met een toestel van de school konden lessen voordat we eerst een berg geld aan een eigen kist gingen uitgeven.

    Na de eerste twee lessen hadden we al door dat we dit een leuk spelletje vonden, en dan is de stap naar het aanschaffen van een eigen toestel toch een stuk makkelijker te maken.

    Zelf ken ik de financiele situatie van de doorsnee modelvliegclub niet... maar ik ben weles bestuurslid geweest van een vereniging in een relatief onbekende tak van sport, waar je toch ook een paar honderd euro naartoe moest gooien om er leuk aan mee te kunnen doen. De investering in een paar probeer- en lestoestellen (het ging hier om luchtbuksen) betaalde zichzelf ruimschoots terug in termen van ledenwinst.

    peter
     

Deel Deze Pagina