Leren Vliegen

Ik ben opzoek naar een Flight Simulator met Controller. Ik wil leren vliegen zowel Heli's als vliegtuigen. Omdat ik aan het sparen ben voor een goede vliegtuig, wil ik zo minimaal mogelijk uitgeven aan simulator. Iemand Suggesties? Eventueel 2de hands ; Regio: Heusden-Zolder,Limburg,België

Je zou hier mee aan de gang kunnen, gratis te downloaden.
FMS Homepage

De beste methode is toch echt vliegen, dus zoek iemand met een model die jou wil leren vliegen.
Bij een club of anders (als dat mag in Belgie) gewoon ergens in een weiland.
Het geld kan je maar 1 keer uitgeven en dat kan je dan beter doen aan een model met zender en toebehoren.

Grts Gert-Jan

FMS is toch zeer oud denk ik, (maximum windows XP) en ik heb vista :'( , Het zal de beste zijn om iemand te vinden in mijn buurt. Bedankt

Gewoon op een zondagmiddag bezoeken, dan is het bij de meeste clubs het drukst, het meeste te zien. Niet bij het hek blijven hangen, leden kunnen niet aan je neus zien dat je wilt beginnen, maar aktief op de leden afstappen en vragen/informeren/demonstreren.

Beste manier is om op ze af te lopen en dan:

Hey, wat kost dat?
Mag ik eens effe proberen?
Laat mij eens effe!

Nee.. gewoon zeggen dat je er mee wilt beginnen en hoe je kan leren vliegen.
Een drankje aanbieden doet ook een hoop.

Een simulator kost heel snel 100 euro of zelfs meer. En dat is te veel voor mij. Beter iemand zoeken :)

ClearView sim, kost iets van een paar tientallen euro's. Recht op levenslange updates. Zit kwalitiatief ergens tussen de gratis software (FMS ea) en RealFlight, Phoenix, ...
Bevat een bib vliegtuigen, heli's (en auto's)

http://rcflightsim.com/

Prijs/kwaliteit zeer goed. Ik ben alleszinds tevreden.

Koop jezelf een 2de hands versie van phoenix staan regelmatig op dit forum.
Staat er nu een voor 50 euri. Ik zou zeggen sla je slag.
Je hebt ook een zender nodig die je ook kunt gebruiken om te vliegen.
Dus geen controller nodig.
En wil je toch een controller kopen dan is deze een hele goede keuze:
http://www.rchellevoet.nl/product_info.php?cPath=43&products_id=3137
Werkt zowel met Phoenix als met FMS (En dat zit er nog bij ook. FMS dan)

Laatst bewerkt:
Een simulator kost heel snel 100 euro of zelfs meer. En dat is te veel voor mij. Beter iemand zoeken :)

Je bouwt hiermee wel vaardigheden op en al kan je je vliegtuig hierdoor maar één keer redden dan heb je het geld er al uit. ;)

Overigens leer je bij een clublid aan de kabel het gemakkelijkst en veiligst vliegen.

Groeten,
Leen

RC-deskpilot

FMS is inderdaad erg verouderd. De website is al tijden niet meer bijgewerkt. Er is wel een andere gratis sim: RC-Deskpilot.
Is wel lastiger in te stellen.

Een gratis sim is net goed genoeg om de juiste reflexen aan te leren. Verwacht er verder niet te veel van. :-)

Back