Heb nu een dik jaar ervaring en heb al veel stappen doorlopen van bovenstaande lesmethodes.
Ik heb ze zeker niet 1 op 1 gevolgt, en sommige overgeslagen, maar alleen het lezen ervan brengt je vaak al op het juiste pad en geeft je wat meer inzicht in de werking van alles.
Naar mijn idee is helivliegen niets meer als het programmeren van je hand/oog coördinatie, en dan specifiek gericht op de mode (stick instellingen van je zender) die je jezelf aanleert.
Daarnaast, als je het luchtruim gekozen hebt komt er een nieuwe fase bij.
Het leren omgaan met wind/omgeving en de physieke eigenschappen van een RC helikopter.
Vervolgens komt er een fase waar dit ontwikkelt en beter wordt, en je in staat bent om de heli aan te passen/in te stellen naar smaak.
En dan wordt het echt leuk (vind ik), en kan je langzaam ontwikkelen tot een voor jou haalbaar niveau op het gebied van techniek en vliegkunst.
De belangrijkste tip die ik kan geven:
Koop een goede Simulator, oefen elk stapje op de SIM tot je niet meer hoeft te denken maar het gewoon doet.
In het echt is het vaak net iets anders, maar je vingers reageren wel hoe het moet.
Denken kost tijd en leid af, de beschikbare tijd die je hebt bij een vliegtuig of auto, heb je niet bij een heli....
Succes
Eric