Na de 'Rhino' (F4 Phantom) zijn er weeral 2 nieuwtjes van HetRc : RBC Kits
jawel, maar voorlopig enkel als pre-order te bestellen.
Zien er best gelikt uit ! Gezien ons militaire luchtvaart verleden denk ik dat de F104 toch wel liefhebbers zal kennen in Nederland en België (of gezien de reputatie van de 'manned missile' misschien net niet ? ) -> Zeker wel !
En vlogen die F15's ook niet vanaf Soesterberg ?
Hoe mooi ze ook mogen zijn : hopelijk komen er ook 'grey' versions op de markt voor de mensen die graag in nationale kleuren vliegen, of speciale schema's aanbrengen ('tiger' ? bvb)
Misschien niet van toepassing op deze Canadian Indian, maar de voor de F104 zo typische tiptanks mogen er toch ook bij, verfraait trouwens het vliegbeeld, anders zie je hem bijna helemaal niet vliegen ;-)
Bij een eerste kritische blik zie ik toch de in verhouding tot de lengte de vergrote spanwijdte en ik denk ook de smallere vleugelkoorde aan de wortel in verhouding met de tip, ook de inlaten zien er wat overgedimensioneerd uit.
Misschien is dit een pré-productie reeks ? (YF104?) en is er nog ruimte voor suggesties ?
Ik zal misschien een muggezifter zijn , en eea zal wel zo zijn redenen hebben om de vliegeigenschappen te verbeteren, maar als je zo'n klassieker in je luchtvloot wil mag het er dan toch ook wat schaal uit zien toch ?
Hopelijk is hij een stuk goedkoper dan de Stumax F104 ! Die mag dan al wat meer schaal zijn, 435 US$ is toch een pak geld, dan nog transport- en douanekosten.....:-(
persoonlijk besluit : niet als eerste edf model voor mij ->eerst nog 2 seizoenen opstapmodellen
-> 2007 een Microjet met 3W of Align bl430L 3150
-> 2008 een RBC/Westwings Hawker Hunter met 3W
-> 2009 F104 met 2W20 ???
HetRc heeft hier weeral een gat in markt gevuld met deze 2 ontbrekende klassiekers bij de edf's reeks RBC/HETRc , doe zo verder : voor de liefhebbers van de zgn 'Century Series' , er ontbreken er nog veel : F101, F102,F105,F106,F111 :-D
grtz,
en vooral succes gewenst aan hen die direct eentje aanschaffen !
jawel, maar voorlopig enkel als pre-order te bestellen.
Zien er best gelikt uit ! Gezien ons militaire luchtvaart verleden denk ik dat de F104 toch wel liefhebbers zal kennen in Nederland en België (of gezien de reputatie van de 'manned missile' misschien net niet ? ) -> Zeker wel !
En vlogen die F15's ook niet vanaf Soesterberg ?
Hoe mooi ze ook mogen zijn : hopelijk komen er ook 'grey' versions op de markt voor de mensen die graag in nationale kleuren vliegen, of speciale schema's aanbrengen ('tiger' ? bvb)
Misschien niet van toepassing op deze Canadian Indian, maar de voor de F104 zo typische tiptanks mogen er toch ook bij, verfraait trouwens het vliegbeeld, anders zie je hem bijna helemaal niet vliegen ;-)
Bij een eerste kritische blik zie ik toch de in verhouding tot de lengte de vergrote spanwijdte en ik denk ook de smallere vleugelkoorde aan de wortel in verhouding met de tip, ook de inlaten zien er wat overgedimensioneerd uit.
Misschien is dit een pré-productie reeks ? (YF104?) en is er nog ruimte voor suggesties ?
Ik zal misschien een muggezifter zijn , en eea zal wel zo zijn redenen hebben om de vliegeigenschappen te verbeteren, maar als je zo'n klassieker in je luchtvloot wil mag het er dan toch ook wat schaal uit zien toch ?
Hopelijk is hij een stuk goedkoper dan de Stumax F104 ! Die mag dan al wat meer schaal zijn, 435 US$ is toch een pak geld, dan nog transport- en douanekosten.....:-(
persoonlijk besluit : niet als eerste edf model voor mij ->eerst nog 2 seizoenen opstapmodellen
-> 2007 een Microjet met 3W of Align bl430L 3150
-> 2008 een RBC/Westwings Hawker Hunter met 3W
-> 2009 F104 met 2W20 ???
HetRc heeft hier weeral een gat in markt gevuld met deze 2 ontbrekende klassiekers bij de edf's reeks RBC/HETRc , doe zo verder : voor de liefhebbers van de zgn 'Century Series' , er ontbreken er nog veel : F101, F102,F105,F106,F111 :-D
grtz,
en vooral succes gewenst aan hen die direct eentje aanschaffen !