Loet en anderen: het volgende bericht ontving ik van Rob Metkemeijer, ik heb het iets ingekort (met name spaties en tabs)
Verslag NK F2C en Basic Carrier Deck. Utrecht SUL banen, 15 november 2009.
Behalve een buitje tussen 10.30 en 11.30 uur was het een prima vliegdag. Niet te koud, weinig wind en soms zelfs zon, wat wil je nog meer halverwege november .
De totale opkomst was zeer goed, veel supporters en ruim voldoende helpers en juryleden om de wedstrijd goed te laten verlopen. Dank aan allen die meegeholpen hebben.
Hoewel het aantal deelnemers nog wel wat meer kan, was het een zeer gezellig gebeuren met een prima lunch, verzorgd door de gastheren van de SUL.
We gaan proberen volgend jaar op het SUL-terrein zo’n 2 a 3 wedstrijden te organiseren in verschillende klassen. Denk mee over de plannen op de vliegersvergadering op 13 december 11.00 uur op het KNVvL kantoor, Houttuinlaan 16A in Woerden.
Uitslagen F2C: 1e ronde-2e ronde-3e ronde-finale
1. Rick Olijve / Frits Schot: 3.46.43-3.54.35-3.30.67-6.59.05
2. Stefan Grootkarzijn /Owen Bosvelt: 4.00.09-4.48.43-98r-34 r
3. Bert Metkemeijer/Rob Metkemeijer: disq-disq-3.51.80-dns
4 Bram Anker/Rob Olijve: 92r-4.15.88
Basic Carrier Deck (7ronden snel-7 ronden langzaam-landingspunten-minpunten landingschaal- en kleurpunten-Totaal
punten
1. Sander vd Meij 27.7-85.8-100-geen-20-geen-178.1
2. Henk de Jong 27.9-68.9-0-geen-20-geen-61.0
Tot 13 december, Rob Metkemeijer
Als ik (PP) toch al niet had gekund had ik ook af moeten zeggen wegens een behoorlijke verkoudheid waarmee ik niet graag mijn eerste F2C wedstrijd was ingegaan.
Mijn (PP) conclusies en vragen:
* snelste officiële heat én Nederlands Kampioen teamrace: Rick en Frits, gefeliciteerd!
* Stefan en Owen, gefeliciteerd met jullie tweede plaats, maar wat gebeurde er in de finale?
* Rob en Bert: wat ging er fout in de eerste twee heats? Wel mooi de op één na snelste heat in de 3e heat.
* Bram en Rob: wat ging er niet goed?
*Sander: gefeliciteerd, Nederlands Kampioen Basic Carrier, Jammer dat er niet meer deelnemers waren.
Voor iedereen, met name de teamracers, zouden we niet een vaste zaterdag (of zondag wat mij betreft) in de maand kunnen afspreken in de maanden waarin gevlogen kan worden? Dan kunnen we trainen, oefenwedstrijdjes houden en dergelijke. We kunnen dan ook weer Goodyear gaan vliegen en zelfs, mits de modellen voorzien zijn van een onderstel, Record-cup wedstrijdjes houden.