(LET OP, Datum WEER veranderd) 15 november F2C en BCD

Ik kan de 15e dus helaas niet, dus John en ik maken onze entrée in F2C dus nog niet in 2009. We gaan ons voorbereiden op 2010. Omdat ik niet kan deelnemen kan ik dus ook niet assisteren. Iedereen veel plezier en succes gewenst en ik hoor de resultaten wel.

Zoals de voorspellingen er nu uit zien voor morgen hebben we wel kans op een nat pak, maar ook net zoveel kans op een beetje zon.
Windkracht 4 max.

Dus ik verwacht straks gewoon een e-mailtje te ontvangen van de organistatie dat het gewoon door gaan.
Ik elk geval staat de auto al ingepakt, propellors zijn geschuurd, peut is gemaakt, gloei accu's zijn geladen en alles is er klaar voor.
Mocht het toch nog afgeblazen worden laat ik het hier weten, maar ik ga er neit meer van uit.
Voor de zekerheid wel even dit forum controleren voor vertrek morgen.

Bij geen bericht gaan we gewoon vliegen!

En hijj is officieel:

Beste LB vliegers,

Bram Anker, onze KNMI man, stuurde mij onderstaand mailtje over de weersituatie van morgen.

Het NK F2C en Carrier in Utrecht gaat dus door, eigenlijk best goed weer voor midden november vind ik.

Rob Metkemeijer

Voorzitter LB subcommissie.

Rob,

Ten aanzien van het weer ziet het er naar uit dat het wat betreft de wind geen probleem hoeft te zijn. Windkracht 7-8m/s (windkracht 4). Daarmee hebben we al een aantal keren gevlogen op Utrecht. Van regen zullen we waarschijnlijk niet verschoond blijven. Afhankelijk van model/run wordt er regen in de voege ochtend en vroege middag verwacht of vanaf halverwege de ochtend tot halverwege de middag. De hoeveelheden vallen mee, cumulatief 1-3 mm.
--
VrGr, Bram Anker

Loet en anderen: het volgende bericht ontving ik van Rob Metkemeijer, ik heb het iets ingekort (met name spaties en tabs)

Verslag NK F2C en Basic Carrier Deck. Utrecht SUL banen, 15 november 2009.

Behalve een buitje tussen 10.30 en 11.30 uur was het een prima vliegdag. Niet te koud, weinig wind en soms zelfs zon, wat wil je nog meer halverwege november .
De totale opkomst was zeer goed, veel supporters en ruim voldoende helpers en juryleden om de wedstrijd goed te laten verlopen. Dank aan allen die meegeholpen hebben.
Hoewel het aantal deelnemers nog wel wat meer kan, was het een zeer gezellig gebeuren met een prima lunch, verzorgd door de gastheren van de SUL.
We gaan proberen volgend jaar op het SUL-terrein zo’n 2 a 3 wedstrijden te organiseren in verschillende klassen. Denk mee over de plannen op de vliegersvergadering op 13 december 11.00 uur op het KNVvL kantoor, Houttuinlaan 16A in Woerden.

Uitslagen F2C: 1e ronde-2e ronde-3e ronde-finale
1. Rick Olijve / Frits Schot: 3.46.43-3.54.35-3.30.67-6.59.05
2. Stefan Grootkarzijn /Owen Bosvelt: 4.00.09-4.48.43-98r-34 r
3. Bert Metkemeijer/Rob Metkemeijer: disq-disq-3.51.80-dns
4 Bram Anker/Rob Olijve: 92r-4.15.88

Basic Carrier Deck (7ronden snel-7 ronden langzaam-landingspunten-minpunten landingschaal- en kleurpunten-Totaal
punten
1. Sander vd Meij 27.7-85.8-100-geen-20-geen-178.1
2. Henk de Jong 27.9-68.9-0-geen-20-geen-61.0

Tot 13 december, Rob Metkemeijer

Als ik (PP) toch al niet had gekund had ik ook af moeten zeggen wegens een behoorlijke verkoudheid waarmee ik niet graag mijn eerste F2C wedstrijd was ingegaan.

Mijn (PP) conclusies en vragen:
* snelste officiële heat én Nederlands Kampioen teamrace: Rick en Frits, gefeliciteerd!
* Stefan en Owen, gefeliciteerd met jullie tweede plaats, maar wat gebeurde er in de finale?
* Rob en Bert: wat ging er fout in de eerste twee heats? Wel mooi de op één na snelste heat in de 3e heat.
* Bram en Rob: wat ging er niet goed?
*Sander: gefeliciteerd, Nederlands Kampioen Basic Carrier, Jammer dat er niet meer deelnemers waren.

Voor iedereen, met name de teamracers, zouden we niet een vaste zaterdag (of zondag wat mij betreft) in de maand kunnen afspreken in de maanden waarin gevlogen kan worden? Dan kunnen we trainen, oefenwedstrijdjes houden en dergelijke. We kunnen dan ook weer Goodyear gaan vliegen en zelfs, mits de modellen voorzien zijn van een onderstel, Record-cup wedstrijdjes houden.

Bij deze dus iedereen gefeliciteerd behalve dan Bram en Rob Olijve die buiten de prijzen vielen.

PP, bedankt voor het plaatsen van dit bericht.

Loet

Dit is de rede van ons uitvallen in de finale:

Hier nog een heat uit de voorronden.

Door de kou was het erg moeilijk om de motoren op temperatuur te krijgen.
Maar uiteindelijk een gezellige vlieg dag achter de rug.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back