Let op met Hyperion EOS0610I net en Duo laders

Een waarschuwing!!!!

Sluit nooit je op je lader eerst de balancer aan en dan de hoofd draaden, het blijkt dat dit je laad circuit kan beschadigen.

De piek die je ziet bij het aansluiten van de accu op je model heb je ook op de lader, en dit kan je balancer circuit opblazen.

Zeg nu niet van dat doe ik altijd en bij mij gaat het goed, want er staat ook kan, ik doe het ook al een half jaar en gisteren is het dus waarschijnlijk mis gegaan want circuit 2 is bij mij defect.

Meer informatie

http://media.hyperion.hk/dn/eos/EOS-0610iXv16-ManUpdate.pdf

gr Remco

Die pieken heb je dus via de balancer aansluiting in de lader? Weer een reden om een losse externe balancer te gebruiken :)

Extern of intern maakt dan toch niks uit ? bij het aansluiten van de accukabels jaagt hij blijkbaar een piekstroom door het geheel.

Als je eerst de hoofdkabels aansluit blijft je balancer nog even buiten schot.

De hoofdkabels aansluiten met 50V moet de lader gewoon tegen kunnen.... dat doen die van mij continu. Het lijkt erop dat het via de balancer aansluiting nu dus fout gaat. Bij een balancer die je goed aansluit heb je niet meer dan 4.2V spannings verschil :) Een externe balancer is zoiezo wat makkelijker te vervangen als ie stuk is ;)

Back