Leuk formaat 1/2A modellen

Hij maakt het zich wel moeilijk, met die aparte ailerons en hoogteroer....:confused:
Ik heb goede herinneringen aan mijn Delta 400 ( ooit door Max getekend voor Rob Bulk zijn freesfabriekje).
Die vloog al heel aardig met een 400 borstelmotor, met een binnenloper van 4750 Kv werd het een leuk, venijnig monstertje. :eek: :rofl:
Helaas gesneuveld tijdens een ontwijk actie in de turbulentie achter een bomenrij. :mad:
Toch zou ik een volgende zeker met een symmetrisch profiel bouwen, is niet zo snelheidsafhankelijk....
Was de mechanische mixer toen al bedacht. Weet even niet wanneer de Robbe Mars uitkwam want die had een mooi mixer op de sender

Het was meestal de LR servo op een sleetje, op zijn beurt aangestuurd door de HL servo...

Of deze jongen van Dubro, gaat ook al heel wat jaartjes mee:
DUB215.jpg

Mijn Simprop Sam zender , gekocht in 1981, had al een elektronische (analoge) V-tail mixer als add-on module.

Sterker, de servo's waren te groot en te zwaar (zelfs de Kraft KPS-12).
Wat dat aangaat waren de relaisloze escapementsetjes en de galopping ghost Webra Picco hun tijd flink vooruit.
Maar daar moest je wel mee kunnen sturen...

Wat is modelbouw toch leuk , ontwerp je een model, wordt die gepubliceerd in de RCME en kom je daardoor in contact met een modelbouwer in Toronto.
Blijkt hij familie in Nederland te hebben en is hij voor mij wat vintage motortje aan het verzamelen gegaan en heeft deze meegenomen en kreeg ik die dinsdag overhandigd.
Man hier wordt je toch helemaal vrolijk van, wat hebben we toch een mooie hobby.
En wat heb ik nu toch weer leuke COX motortjes erbij voor nieuwe 1/2A modelletjes.

384535766_862174851679762_3608633547291723749_n.jpg

Prima keuze Jef, komt toch wel een Cox in :yes: denk dat jij er nog wel een paar hebt liggen die erin kunnen.
Ken Willard heeft een leuke serie modellen ontworpen die super zijn voor die kleine Cox motortjes

Soms heb je van die modellen die stuk zijn gegaan door een midair, maar die te leuk was om niet meer te hebben.
Met al die cox motortjes begon het toch weer te borrelen en dus gelijk de laser aangeslingert om een nieuwe te kunnen bouwen.
Uiteraard 1/2A dus dat past mooi hier en deze rakker gaat het worden.

greyline.png

Blazer (oz854)
from Carl Goldberg
1957
40in span
IC F/F Kit

Plan Details

IMG_0753.JPG

Back