Leuk idee voor een Jedelsky vleugel mogelijk?

• Topicstarter Topicstarter Bartjuuuh
  • Startdatum Startdatum
B

Bartjuuuh

Guest
Hallo,
Heb dit forum pas een paar dagen geleden ontdekt, en moet zeggen dat er erg veel nuttige dingen op staan. Nou had ik meteen een vraag, en ik denk dat die hier moet.

Ik ben ooit begonnen met een Elektro Panda van MPX. Wel aardig om mee te vliegen, verder niks. Nou deed ik dat vandaag ook, maar brak er een pootje van de vleugelbevestiging, met als gevolg dat het hele zaakje naar beneden kwam. Romp finaal kapot (accu is losgeslagen en door de spanten heen gekomen) maar vleugel nog prima.

Nou kan ik natuurlijk dit gaan repareren, maar ik vroeg me af of er misschien nog meer te doen is met de compleet intacte vleugel. Deze heeft een Jedelsky-profiel (open onderkant) en een spanwijdte van 1.35 meter (zo uit mn hoofd).

Is hier misschine nog een boeiender toestelletje mee te maken, of is deze vleugel alleen goed voor een dergelijke elektrozwever?

Misschien hebben jullie ideeën?

Probeer eens een Carbon staaf als uitgangspunt te nemen. Bouw er een simpel vleugelbevestigingetje op en een Depron (piepschuim) staart

aandrijving (brushless erop) :)

Je zal op dezelfde verhoudingen uitkomen als de panda. Valt dus niet veel te varieren.
Je zou i.p.v. een sp400 ook 2x sp280 op de vleugel kunnen zetten.

Jedelsky is trouwens voornamelijk een bouwwijze. Als profiel vind ik het vrij beroerd. Te beperkt in mogelijkheden door dat holle profiel.

Aha, okeej, het is dus niet echt universeel te gebruiken begrijp ik. Wat kan je verwachten als je probeert hier iets sneller mee te vliegen, bijv door een iets grotere romp met bijv. een 480 racemotortje erin?
Een heel beroerd vliegend toestel?

Moet zeggen dat ik niet veel ervaring heb met zo'n hol profiel en ook niet echt weet wat dit doet bij verschillende snelheden. Aanduiken om snelheid te maken lukte niet echt met een elektrozwevertje van nog geen kilo :) Bleef inderdaad altijd bij rustig rondjes vliegen. Vandaar ook dat ik me afvroeg of dit wat spannender te maken was... :P

Dat met die 480 racemotor en sneller ermee gaan vliegen gaat niet met dat profiel.Daar is dat profiel niet voor bestemd.

Dan wil dat ding alleen maar irritant omhoog pitchen.

Alles bij een elektro kist moet bij elkaar passen. Ook het vliegtuig!
Een 480 in een picocub (met hol profiel) maakt alleen maar meer herrie. Snelheid neemt niet toe en stijgen volgens mij ook niet. Met die pandavleugel zal je hetzefde zien.

Ik zeg:

Wees Creatief en probeer wat. Alleen zo zijn de ervaren piloten onder ons ervaren piloten geworden :) .
Dat vind ik het leukst.. Creatief wezen met modelletjes..
niks"dat gaat niet".
Voorderest, een hol profiel zie je vaak terug bij de slowflyer.. De speedachtigen hebben een recht profiel(onder uiteraard)
misschien vleugeltjes doormidden zagen, schuine hoeken eraan. en lijmen in een pijlvorm. Zodat je een pijlvormige rechte vliegende vleugel hebt. Zal het wel leuk doen met 480 :)

groetjes, En probeersze. Mocht het fout gaan, naja dan is het tijd voor zelf een speedvleugeltje maken :)

Ja, nou, ik ga wel eens wat proberen. Eerst maar 's een simpel opzetje maken om wat dingen uit te proberen. Laat het wel weten als het lukt! :D

Bedankt voor de tips in ieder geval!

Back