Leuk model voor Typhoon 15-6 in de classe ARF?

Hoi allemaal,

Ik heb een leuk setje over na een tragische toestand met een microjet,
en met de intermodelbau int vooruitzicht vroeg ik me af of er hier mischien niet een betaalbaar vlot toestelletje voor tekrijgen is.

Et betreft hier een Typhoon 15-6 met een 25A regelaar en een paar 3cells 1300mAh 20C lipo packs.
Valt hier nog een leuk toestel aan te meten van et caliber "goedkoop en met lijm en n mesje in elkaar te zetten" ?
Et liefst iets van et klassieke type, grote vleugel voor, staartje vanachteren, prop van voren.

Et probleem is namenlijk dat ik niet goedkoop zelf kan bouwen want ik heb geen zaag/schuur hok,
Anders was een rapster 400 of iets in die vorm wel n hele leuke geweest.

Weet iemand die bekend is met dit spul een fijn merk dat ik mischien bij de intermodelbau tegen zal komen?
(hoeft niet persee iets te zijn wat makkenlijk is voor de beurs, online bestellen is ook goed)

Voor et gemak, de typhoon 15/6:
Voltage range: 7,2 - 14,4V
KV: 2150
Max. Power: 125Watt
Max efficiency: 80%
Amperage at maximum efficiency: 6-12 Ampere
Axle Diametre: 3,2mm
Dimensions: 25x29,2mm (excl. axle)
Weight: 43gram

Recommended for fast (!) models of 350-600gram:
6x6 prop >> Lipo 2s
5x5 prop >> Lipo 3s

Ik hoop dat er iemand iets weet. :)
(en van depron krijg ik jeuk. :lol: )

Grts,
Sven

De kleine HET ARTF Tucano! Je weet wel, die van RBCKits.

Ik heb al een supertucano 1mtr met typhoon 29 motor. :)

Het is trouwens de graupner Twister geworden:
ROB3121.jpg

Moet alleen nog scharniertjes kopen want die papiere dingen schijnen te stroef te zijn. :)

ik heb ook net een twister gekocht.
die papieren dingetjes maak ik zelf met gewoon papier en daar plakband overheen.
die zijn veel soepeler en net zo goed.
en je kunt zelf de maat bepalen.
ik wilde ook eerst de 15-6 gaan gebruiken die had ik over uit een gecrashde tucano.
maar het motortje blijkt stuk te zijn dus heb nu een 6-13 besteld die heeft een hoger kv en iets meer watts.
ben wel benieuwd hoe jouw twister gaat vliegen ik hoor er graag nog wat van.
grts eric

ericbaco zei:
die papieren dingetjes maak ik zelf met gewoon papier en daar plakband overheen.
die zijn veel soepeler en net zo goed.
en je kunt zelf de maat bepalen.

Weet je zeker dat je geen CA hinges wilt gebruiken? Misschien werkt het wel prima hoor, zo'n stukje papier met plakband. Alleen als ik het zo lees ga ik toch twijfelen aan de duurzaamheid.

misschien is het wel beter maar ik gebruik dit al een tijdje en heb er eigenlijk geen problemen mee.
maar ik denk dat het verslijten van je scharniertjes niet het grootste probleem zal zijn.
eerst je toestel heel zien te houden want wat ik zo links en rechts lees is dat de twister wel een heel rap toestel moet zijn.

Back