leuk speedbootje?

beste forummers,

Bij conrad kwam ik dit bootje tegen:
purple%20light.JPG

Specifications:
Length: 580mm
Beam: 170mm
Height: 120mm
Weight: 850g
Prop: D35xP1.3
Hull Materials: The glass fiber
Motor: ZYT-550S-7120-81.5L (DC3~9V 14000~17000rpm)
Rudder system: Alloy aluminium

purple%20light%202.JPG

Ik vroeg mij af of dit een leuk bootje is om ook verder mee te experimenteren, en of iemand weet welk merk dit type produceert.

groeten, robin

ziet er goed uit .
lijkt me wel wat om mee uit te proberen.
maar dat ligt ook aan de prijs..

greetz jaimy

Er is eigenlijk nog 1 ding,
zijn er mensen die reeds ervaring hebben met deze boot?

Ik zou graag willen weten of dit een goede koop zou zijn voordat ik straks met een slechte boot zit ''opgescheept''.

Eigenlijk heb ik nog 1 vraagje: welk merk is dit ?

Als ik weet waar ik precies naar moet zoeken (naam producent e.d.) kan ik misschien nog wat meer informatie erover vinden.

groeten, robin

het is en blijf een productie boot.
die zijn altijd minder goed als dat je losse componeten koopt.

greetz jaimy

Kijk ns op de site van Hopf: superkwaliteit tegen een gunstige prijs...Dan zou ik m'n handen niet branden aan een "warenhuis"-bootje... 8)

Groet, Ronald
p.s. 1 keer een flip en je bent je vleugel kwijt...

@ lost_hopes

Ik ga denk ik wel ff kijken bij hopf (bedankt voor de tip).

En over die vleugel: ik vond het tot nu toe het minst aantrekkelijke van dit bootje (vind het niet zo'n punt als in em kwijtraak) :wink: :lol:

En hoewel ik geen beginner ben in de scheepsmodelbouw maar wel een beetje op het speedboten vlak, leek me dit een leuke stap.

groeten,
Robin

Als je dan toch voor een leuke mono gaat, bestel er gelijk een kantelkamertje bij...Heb je gelijk een zelfoprichtende boot! Nooit meer hengelen naar een boot die op z'n dak ligt... 8)

Groet & succes, Ronald
p.s. kijk ook ns op www.xtremercboats.com (forum); daar staan regelmatig complete rompen te koop voor een leuke prijs!

Haha nee meestal niet.. je kan ook een erg leuk bootje kopen maar is wel wat klein die zichzelf corrigeerd bij omslaan. op Toughracing.com en dan dan Micro Mogli. Kost incl brushless motor+prop en hardware 200 euro waarbij de verzendkosten zijn inbegrepen vanuit Korea.

@ noah

Ik heb ff gekeken naar de micro mogli, maar ik vind hem toch behoorlijk aan de kleine kant.

Dus ik denk niet dat hem gaat worden.

Toch bedankt
Gr. Robin

robin rozendaal zei:
beste forummers,

Bij conrad kwam ik dit bootje tegen:
purple%20light.JPG

Specifications:
Length: 580mm
Beam: 170mm
Height: 120mm
Weight: 850g
Prop: D35xP1.3
Hull Materials: The glass fiber
Motor: ZYT-550S-7120-81.5L (DC3~9V 14000~17000rpm)
Rudder system: Alloy aluminium

purple%20light%202.JPG

Ik vroeg mij af of dit een leuk bootje is om ook verder mee te experimenteren, en of iemand weet welk merk dit type produceert.

groeten, robin

Hallo Robin,

Deze boot is een van de kwalitatief betere boten, die in China worden gemaakt door/ of verkocht door Purple Light. (dat is nooit echt duidelijk, google maar eens, dan zie je bijna alle modellen bij alle firma's voorbij komen, en wie nu wat maakt is erg lastig vast te stellen...)

Op basis van het vaarklare gewicht en de 550 motor denk ik dat 'ie zo'n 25-30 km/h moet kunnen halen.
Met een 600 motor op 7 cellen komt de 35-40 km/h in zicht. (Mono 1 klasse)
Door de glasfiber (of epoxy, dat staat er niet bij) romp kan de boot ook meer hebben dan de plastic brooertjes en zusjes.

Het is natuurlijk geen romp van Hopf, MHZ of H&M, maar alle waar is naar z'n geld.

Ik zou 'm bij Conrad in Duitsland bestellen, kost 'ie maar €129

Artikel-Nr.: 230159 - 62
Bisher: 183,63 EUR
nur 129,00 EUR

Groeten, Jan.

Ik ben toch maar voor de purple light gegaan, vooral ook omdat het leuk is als een boot je erbij.
Mijn grote passie in het modelbouwen is toch het schaalbouwen.

Ik denk dat ik hier veel plezier van ga hebben als ik het zo bekijk.

Bedankt voor de tips, misschien dat ik er in het vervolg nog wat aan heb.

groeten, robin

De boot is binnen (snel geleverd, 3 dagen).

Heb al even proef gevaren, alles loopt heel erg soepel. Voor een standaard motor gaat ie ook al aardig snel.

Alleen er zijn 2 dingen die mij opvielen:

- De accu ligt uiterst links, dat doet niet veel goed met de ligging op het water (heel erg scheef)

- De in verhouding erg grote schroef, 41 mm 8O voor een bootje van amper 60 cm.

ik vroeg me af of zo'n grote schroef niet wat teveel van het goede is?
En wat ik misschien zou kunnen doen om de boot (in de vaart) rechter te krijgen?

De (vaar)fotos zal ik zo snel mogenlijk posten.

gr, robin

Hallo Robin,

Dat de akku links ligt, is 'normaal', dit zorgt ervoor, dat de boot rechtop vaart, als 'ie eenmaal op gang is.
Zou de boot in rust recht liggen, dan wordt 'ie, eenmaal op gang, op de rechterzijde gedrukt door het moment van de schoef.

Als de boot op snelheid nog teveel naar links hangt, zou je de accu's moeten delen, vier cellen links en twee cellen rechts.

Of de schroef te groot is, kan ik niet beoordelen, dat hangt van de spoed af (hoe meer spoed een schroef heeft, hoe 'schever' de bladen ten opzichte van de as staan.
Als de motor goed op toeren komt, zou ik me er niet druk over maken.

Groeten, Jan.

Dat is dus ook een beetje het probleem, de accu ligt links maar de schroef draait ook naar links dus de boot blijft scheef varen.

Is het dan misschien verstandig om een rechtsdraaiende schroef aan te schaffen?

gr robin

Back