Leuke Flying Wing, de Kwintwing

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door thedaveexperience, 5 sep 2017.

  1. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo,

    Had al eens eerder een vliegende vleugel gemaakt naar eigen afmetingen, en mbv de CG calculator, ging dat ding de lucht gewoon in. Hij is soms wat tricky met de wind als je wat sneller gaat, maar ben zeer tevreden over dat model.
    Maar ik wou eens wat anders maken, en had een B2 geprobeerd...vond hem mooi, maar hij vloog voor geen cm. Maar dat idee met die 4 servo's vond ik erg leuk.
    Dus wat nieuws ontworpen / gemaakt, en volgens mij best wel een aparter model. Hij is 940mm breed en 640mm lang. 4 servo's in de vleugel en 1 voor een rudder. 2 lagen 6mm depron voor vleugel met 1 carbonbuis erin, en 2 platte profielen op de buitenkant zijkanten (heb ik heel goede ervaringen mee met crashes, en dit is top-constructie naar mijn mening). Heb hem met zwart en wit oracover afgewerkt, en vind hem netjes. Hij vliegt heel erg leuk, met 2 binnenste servo's als ele en buitenste als ail, maar ook met schakelaar als ailevons, en draait dan echt wel snel voor zo'n lomp ding.
    De bouw staat hier:
    Een voorbeeld rit hier, nadat ik de lichtere motor had vervangen voor wat gepaster werk:

    Hoop dat iemand anders er ook één gaat maken...is echt een heel leuk ding !

    gr
    dave
     
    Erik van Nes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina