Leuke gadget: Schuco Balsa-schulgleiter

Ik kwam in een oude bouwdoos van een Hegi PA-18 Piper Cub het volgende envelopje tegen:

schucoschulgleiter001ap5.jpg

schucoschulgleiter002rt1.jpg

schucoschulgleiter003fc6.jpg

Geinig he? Ik zal kijken of ik er een bouwverslag van kan maken :lol:

leuk zeg, hoe oud zal hij zijn?:P
groetjes:P

(wooww 150 posts alweer:P)

Weet ik niet precies, ik vermoed dat hij destijds bij de bouwdoos heeft gezeten. Wanneer werden die bouwdozen van Hegi verkocht, jaren zeventig schat ik?

Ziet er niet al te moeilijk na te maken uit. Inderdaad een kopie maken, en dan je kinderen er mee laten spelen.
Doet me denken aan die simpele schuimen vliegtuigjes die we vroeger hadden, die in zo'n klein zakje zaten. En dan moest je een doorzichtig stukje plastic er op drukken waar dan de propelor op zat (klein blauw stukje plastic met drie bladen)

Idd, zoals mijn voorgangers al aangaven, kopieëren en het origineel zo laten en opslaan of eventueel kijken op het duitse ebay om te zien wat het opleverd.

Ik hou mij voor een kopietje aanbevolen, en geef zo 15 euro voor het onaangeroerde origineel.

Ik heb al een beetje rondgekeken maar kan er zo 123 niets over vinden. In de bouwdoos zit en stickervel (van die ouderwetse 'afweekstickers') meet (ogenschijnlijk) een productiedatum 9 1959. Lijkt me echter wel erg oud.

Ik zal eens kijken of ik dat op de een of andere manier kan kopieren.

Niet te moeilijk doen.
Alle losse onderdelen natekenen op een A4tje en het plankje met de vleugels opmeten en natekenen. Het vel met de stickers eventueel op een goedkope manier kopieëren of inscannen. ALs ik het goed zie is de spanwijdte iets van 18 cm, dan past dat allemaal op 1 A4tje

Ingescande versie (A4 in .pdf formaat) nu beschikbaar (stuur even pb). Bij mij ligt momenteel een depron versie in schaal 2:1 op de bouwtafel :)

Back