Leuke helling / thermiekstek omg. Castellane, Frankrijk

bdoets

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Ik ben net terug van vakantie in de franse Alpen en hoewel het de bedoeling was vooral met de deltavlieger te vliegen heb ik ook nog wat met twee meegebrachte schuimzwevers staan vliegen, de Robbe Sportwing en de Graupner Junior S. (Schuimpjes zijn practisch op vakantie, zonodig makkelijk repareren.)
Mijn eerste (delta)vliegstek was de Mont Lachens, die ligt 25 km zuidelijk van Castellane; en bij mijn eerste vlucht daar zag ik meteen dat op een plateau halverwege de zuidhelling een hele club modelvliegers actief was.
Later (op een dag die er themisch niet goed uit zag) ben ik naar dat plateau gereden, er waren toen geen modelvliegers maar ik heb er zelf met de SportWing en de Junior s gevlogen en dat was erg leuk; bovendien bleek het plateau heel gemakkelijk om te landen, iets wat op sommige hellingvlieglocaties wel eens een probleem kan zijn.

Het is geen stek waar je als modelvlieger speciaal op vakantie heen moet, maar een modelvlieger die bijvoorbeeld toch naar omg. Castellane op vakantie gaat zou er in een half uurtje heen kunnen rijden en er een leuke middag kunnen hebben.
Mont Lachens vind je door, vanaf de Route Nationale van Castellane naar Grasse, bij Le Logis du Pin rechtsaf te gaan; vervolgens naar het dorp La Roque Esclapon.
Om het plateau te vinden moet je vanuit het dorp La Roque Esclapon de onverharde weg omhoog nemen die naar de Pente Ecole voert (dat is de leshelling voor deltavliegen). Een paar honderd meter vóór je bij die leshelling komt ga je op een splitsing linksaf, hier staat een nogal onopvallend bordje "modèles reduits" of zoiets.
Mocht er belangstelling zijn dan kan ik een situatieplaatje maken uit Google Earth. Ik dacht, ik plaats dit maar gauw, er gaan nog een boel mensen op vakantie...

Okee, lukt bijna... hoe voeg ik een plaatsmarkering toe? (doorgaans heb ik niet veel moeite met dit soort internetgedoe, zal komen door mijn lange vakantie en internet-ontwenning...)

Wubbe heeft geprobeerd me de weg te wijzen, maar het is niet gelukt en hij staat nu op het punt op vakantie te gaan.
Is er nog iemand die me beknopt kan aanwijzen hoe ik een marker kan zetten in de Hellingzweefstekken-kaart op Google Maps? Ik bén ingelogd, maar ik zie geen button met Edit.

Anders plak je toch voorlopig even een pijltje op een printscreen van maps? Hebben we in ieder geval even de precieze locatie voor ogen :).

Anders plak je toch voorlopig even een pijltje op een printscreen van maps? Hebben we in ieder geval even de precieze locatie voor ogen :).
Dat zou niet erg werken denk ik - dat zou enerzijds een kleine schaal moeten zijn om te kunnen zien waar het ongeveer is, en anderzijds een grote schaal omdat de te volgen weg anders niet duidelijk is.
Maar, wie die kant op gaat met vakantie kan me natuurlijk PM-en dan kan ik alle benodigde gegevens leveren...
Het gaat dus om een stek bij La roque Esclapon, plm. 25 km zuidoost van Castellane, geschikt voor zuidelijke wind (en dat is vrij vaak omdat de middellandse zee plm. 50 km verderop is).

Bart,

Ik heb hem proberen toe te voegen maar ik weet de exacte locatie niet. Als je ingelogd bent moet je op 'mijn plaatsen' klikken en de hellingvlieglocaties kaart selecteren. Dan kun je op bewerken klikken en kun je een plaatslocatie toevoegen. Je kunt het, echt :)

Oh ja, Bart. Nadat je hem toegevoegd hebt, wel weer uitloggen!!

Laatst bewerkt:
Back