Leuke locatie om te rijden (omgeving Amsterdam / Alkmaar / Purmerend)

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door PatrickBuis, 10 mei 2019.

  1. PatrickBuis

    PatrickBuis

    Lid geworden:
    3 apr 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Purmerend
    Hallo,

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke locatie om te rijden. Wel al aan het googelen geweest, daar kom ik tegen dat er in Tuindorp Oostzaan een verlaten crossbaan zou zijn? Maar dit is een bericht van ruim 10 jaar terug...
    In Purmerend zit een vereniging, maar dat kost je €130,- per jaar, plus ook nog eens lidmaatschap voor mijn twee zoons. Ik ben daar al eens wezen kijken maar heel enthousiast werden wij er niet van (sorry).
    In Purmerend hebben we ook een ronde asfaltbaan, maar we willen graag wat meer.

    We hebben elektro auto's (Traxxas 1/10 VXL).

    Wie heeft er leuke tips?! En zit er in Amsterdam een RC vereniging met een mooie baan? (of is Purmerend de enige in de regio?)

    Groeten,
    Patrick
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Heemstede bij Cruqius, daar zit de MACH, is nu vandaag een evenement gaande
     
  3. PatrickBuis

    PatrickBuis

    Lid geworden:
    3 apr 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Purmerend
    Dank je Roelof. Dat ziet er idd mooi uit. Maar het lijkt of hier alleen "wedstrijd" auto's mogen rijden en dat de vereniging niet bedoeld is voor een simpele Traxxas VXL.... mocht ik er naast zitten dan hoor ik het graag.
    Nog andere locaties bekend in de omgeving?

    Groeten,
    Patrick
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is inderdaad een wedstrijdbaan maar buiten de wedstrijden kan er van alles gereden worden, zeker met elektro (brandstof heeft daar wat geluid ristricties). Of het leuk is om als enige met een offroad op een onroad baan te rijden is wat anders. Neemt niet weg dat je er best wel eens kan gaan kijken. Iedere woensdagavond, vrijdagavond en zaterdagavond wordt er bij goed weer veel elektro gereden en komende week zaterdagavond is er een clubrace.

    Maar om je een idee te geven dat alles kan, gister was er dit:
    https://www.facebook.com/roelof.tooms/media_set?set=a.1544222805707962&type=3
    Meer info:
    https://www.techportal.nl/doeprogramma/challenges/rc-cup/
     
  5. PatrickBuis

    PatrickBuis

    Lid geworden:
    3 apr 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Purmerend
    Ik kom zeker een keer kijken. Altijd leuk!

    Weet iemand of de crossbaan in Tuindorp Oostzaan nog bestaat? (adres?)

    Groeten,
    Patrick
     
  6. PatrickBuis

    PatrickBuis

    Lid geworden:
    3 apr 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Purmerend
    In Heemstede mag niet gereden worden met een offroad (deze info kreeg ik via mailwisselingen met de vereniging). Iemand nog ideeen?
     

Deel Deze Pagina