Leuke modellen Vintage teamrace

Het is echt en zo mooie kist... En ik denk best snel!! Weet je de geschiedenis van de kist?

Deze is van de Belg Bernard geweest , die in Hongarije 1960 wereldkampioen team race is geweest , maar niet met deze kist , deze zou van 1964 zijn , meer weet ik er ook niet van.

Groeten Jef
 
De Typhoon racer is ook zo en mooi kist Bruno!
De motor is er al ( moet alleen nog even een echte Typhoon sproeier op):
HB 53 1.jpg

HB 53 2.jpg

Typhoon Air:
Typhoon Air 1950 -1.jpg

Typhoon Air 1950 -2.jpg

Typhoon Air 1950 -3.jpg
 
Vraagje over teamrace, niet gehinderd door enige kennis, is er een brandstof switch in de modellen (hoewel ik die niet op de tekeningen ben tegen gekomen), of is het een kwestie van afslaan en sleuren. Ik zie in filmpjes de pitmaat soms gebaren van kom maar binnen vandaar.
 
Er wordt een afslagmechanusme gebruikt, die in een keer de brandstoftoevoer blokeert. Wordt geactiveerd door ff heel kort full down te sturen. Op deze manier kun je bij iedere pitstop de motor op het optimale moment in de ronde uitzetten, zodat je niet te lang zweeft of te hard bij je pitman aankomt.
 
Er wordt een afslagmechanisme gebruikt, die in een keer de brandstoftoevoer blokkeert. Wordt geactiveerd door ff heel kort full down te sturen
De zogenaamde muizeval. Op de foto dicht! Om te vliegen wordt de staaldraad omhoog en opzij getrokken, dan komt de peutslang vrij. Er zit een lijn van het staaldraad aar het hoogteroer, de stootstang of de tuimelaar, wat maar het makkelijkst is. Bij vol Down wordt het staaldraad door de lijn opzij getrokken en slaat de peutslang dicht. Met enig oefenen weet je precies wanneer je de muizeval moet activeren zodat de motor stopt en het model nog even uitzweeft om met de juiste snelheid bij je pitman aan te komen, die het model opvangt en weer bijtankt.
IMG_4423.JPG
 
Back
Top