jef
PH-SAM
Oh..Jef!! Wat en racer!!!! Heb je die gevlogen? Gaat als en speer denk ik met en Elite ETA!! Mooi hoor!!
Niet mee gevlogen , eerder een "museum"stuk

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oh..Jef!! Wat en racer!!!! Heb je die gevlogen? Gaat als en speer denk ik met en Elite ETA!! Mooi hoor!!
Het is echt en zo mooie kist... En ik denk best snel!! Weet je de geschiedenis van de kist?
De motor is er al ( moet alleen nog even een echte Typhoon sproeier op):De Typhoon racer is ook zo en mooi kist Bruno!
Ik heb de originele kalk van de Rapid, evenals die van de ALB-4 uit 1952. Beide tekeningen kun je bij mij bestellen. Elk 12 Euro inclusief porto.Gevonden de FAI teamracer PS-55 "Rapid", 1954,
De zogenaamde muizeval. Op de foto dicht! Om te vliegen wordt de staaldraad omhoog en opzij getrokken, dan komt de peutslang vrij. Er zit een lijn van het staaldraad aar het hoogteroer, de stootstang of de tuimelaar, wat maar het makkelijkst is. Bij vol Down wordt het staaldraad door de lijn opzij getrokken en slaat de peutslang dicht. Met enig oefenen weet je precies wanneer je de muizeval moet activeren zodat de motor stopt en het model nog even uitzweeft om met de juiste snelheid bij je pitman aan te komen, die het model opvangt en weer bijtankt.Er wordt een afslagmechanisme gebruikt, die in een keer de brandstoftoevoer blokkeert. Wordt geactiveerd door ff heel kort full down te sturen