Leuke mooi afgewerkt DLG: welke heb jij?

• Topicstarter Topicstarter jorrie
  • Startdatum Startdatum
J

jorrie

Guest
Na wat orienteren ben ik eruit!
het moet een DLG worden...

Heerlijk zweven zonder de ongemakken van lieren, zonder het ongemak van electro gewoon slingeren en genieten van je vlucht :)

Wat ik me afvraag is welke DLG modellen jullie hier hebben?
Ik wil er eentje aanschaffen voor zeg 200/300 euro. Het liefst een beetje high tech model met glasvezel en koolstof welke er ook nog
eens strak uitziet en goede vlieg eigenschappen heeft. Ik heb veel ervaring met zweven en heb ook meegedaan met F3j wedstrijden dus het mag best een wat pittig modelletje zijn waar je ook nog een beetje mee kan stunten en welke goed thermiek aankan.

Ik heb wat leuke modellen gezien maar het is bijna ondoenlijk om deze allemaal te gaan verglijken daarom
ben ik benieuwd wat jullie me kunnen aanraden op dit gebied, en welke goede ervaringen er zijn met bepaalde modellen?

Ik zoek deze eigenschappen:
- strak design, sterke vleugels bijvoorbeeld van koolstof
- wel licht, 's avonds slingeren en de avond thermiek kunnen gebruiken om heerlijk rondjes te draaien boven een veld
- prijs ongeveer 200/300
- ARF ik wil niet zelf vleugels moeten verlijmen, hij moet out of the box zo goed als vliegklaar zijn (heb niet de tijd en gereedschap hier, woon sinds een jaar op kamers student vandaar)
- Fullsize kistje

De volgende modellen vindt ik qua design erg mooi:

fireworks 3:
fireworksiii.jpg

x-ray
x_ray.jpg

De blaster:
blaster.jpg

`
De FF2 slovenie? ziet er ook ontzettend mooi uit..
kon de site niet lezen is dit te bestellen? en weet iemand hoeveel het kost?
prototype ff3:
ff3-02_145.jpg

Wat kunnen de experts mij aanraden? en welke modellen worden er op wedstrijd gebruikt?
Alvast bedankt!

Ik vlieg zelf met de Blaster en heb een Aspirin in bestelling. De blaster is echt een lekker vliegtuig wat goed thermiekt en leuk is om beetje mee te beginnen met DLG en ook nog redelijk mee kan komen in een wedstrijdje. De Aspirin is in tegenstelling van de blaster echt een wedstrijdmodel waar veel mee gevlogen word op internationale wedstrijden maar ook hier in Nederland hij is wel duurder dan de blaster en de levertijd is stukken langer. Kijk ook eens op www.f3k.nl daar staat heel wat informatie over de verschillende modellen etc.

Mvg Martijn

Aspirin ziet er leuk uit maar dat is mij net iets te duur en te pro ;)

Iemand ervaring met de X-ray?

Geen directe ervaring met de X-ray maar algemeen word gezegd dat de X ray niet goed genoeg is om ver mee te komen in een wedstrijd. De opvolger van de X-ray, de Spin / Rasor is waarschijnlijk beter. Helaas ook iets duurder. De fireworks is ook goed maar wel kwetsbaar (sterke gooiers schijnen de romp door midden te kunnen gooien). Inmiddels is er al een fireworks 4 uit maar heb 'm nog niet zien vliegen. Verder kun je nog denken aan een Turbo.
Allemaal kisten van net onder of net boven de 300 euro. De goedkopere kisten zijn in de meeste gevallen ook iets minder.

Welkom bij de club Jorrie,

Zeker er is keuze genoeg.
Was het maar, elke kleur is goed als het maar een zwarte (auto) is. (Henry Ford)
Het leuke van al het aanbod is wel dat er zeker ééntje tussen zit die je mooi vindt.

Welke is de beste, dat is vaak ook nog een persoonlijk punt.
Hoewel de Aspirin toch wel wat boven het maaiveld uitsteekt.
Wil je een goede kist kan de Fireworks 3 een optie zijn.
Doordat er nu de Fireworks 4 is zijn de prijzen van de FW3 wat gezakt.
Kijk op deze pagina voor de prijzenFireworks 3.

Echter is de Blaster met zijn prijs van ongeveer "maar" 230 Euro een heel goede optie.Blaster
Vergeet niet dat je ook nog wat servo's een ontvanger en ontvangeraccu moet aanschaffen.
Een veel gebruikte mini servo voor DLG de D47 van Dymond kost al 19 Euro per stuk.
Natuurlijk zijn er goedkopere maar deze zijn zeker niet beter.

Veel succes met de keuze

Frans

Back