Leuke trainkist; Kyosho komt met Osmose 70

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
H

hezik

Guest
Erg leuke kist om 'goedkoop' mee te trainen.. ik heb zelf met de Oxalys van Kyosho gevlogen en dat was gewoon een heerlijke kist.

f1be0c19434d5e5973b4a281d427e480.jpg

Länge: 1.450 mm; Spannweite: 1.360 mm; Gewicht ca.: 2.400-2.500 g; Flächeninhalt: 32,9 dm²; Flächenbelastung ca.: 73-76 g/dm²; Motor: 7,5 cm³ 2T / 10 cm³ 4T

KYOSHO Deutschland GmbH

Nadelen: €289 en de prutfolie van Kyosho..

Doel van het ding is de aanstroming van het rudder te bevorderen; wat zou moeten resulteren in beter/makkelijker meskantgedrag, onder andere.

Het schijnt nog te werken ook.. op m'n Oxalys heb ik daar weinig van gemerkt, maar dat heeft waarschijnlijk meer met mijn gepruts en het formaat van dat kistje te maken, dan dat dat verder iets betekend.

Daarnaast ziet het er natuurlijk wel gelikt uit :)

Ik denk over een rock 'n roll f3A/3D. Is een kist van 1950mm en schijnt volgens de ervaringen van anderen een heerlijke kist te zijn.

onderandere te koop bij lindinger.at voor een lief prijsje! :D

gr,
niels

pink lady, van jammara
dezelfde span en motorisatie
prijskaartje is 155euro

Niet echt vergelijkbaar.. deze Osmose is echt een heel andere kist. Die jamara is gemodelleerd naar kisten uit eind 90-er jaren, deze Osmose is van dit seizoen.

Niet dat die Jamara daarom gelijk erg slecht is ofzo, maar als ik moest kiezen, zou de Jamara geen overweging zijn..

Verschillen: hogere en bredere romp, kortere neus, andere verhoudingen, canalizer.. zonder met de Jamara gevlogen te hebben (of zelfs maar met de Osmose) durf ik te zeggen dat de Osmose behoorlijk axialer zal rollen.. (oa)

Ik denk over een rock 'n roll f3A/3D. Is een kist van 1950mm en schijnt volgens de ervaringen van anderen een heerlijke kist te zijn.

onderandere te koop bij lindinger.at voor een lief prijsje! :D

Het is maar net wat je wil. Ik bezit zelf geen hybride maar weet wel dat diegenen die ik ken welke wel een hybride bezitten, aangeven dat het toch net minder strak vliegt. Wil je dus echt F3A vliegen, beter voor een echte F3A kist gaan. Wil je ook kunnen raggen, dan is een kist als die rock 'n roll een leuke kist.

Echter wederom niet te vergelijken met deze Osmose, al was het alleen al omdat de kist waar jij het over hebt een 2m kist is, en dit een verkleining van een F3A volbloed.. iets met appels en peren ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar zit wat in Hezik! ;)

Maar er zijn ook filmpjes, en die rock n roll is toch een erg strak vliegende kist. Maar het lijkt mij toch leuk om een echte F3A waardige kist te hebben, heerlijk een namiddah strakke kunstvlucht vliegen is vind ik wel lekker! 8)

groetjes!

Daar zit wat in Hezik! ;)

Maar er zijn ook filmpjes, en die rock n roll is toch een erg strak vliegende kist. Maar het lijkt mij toch leuk om een echte F3A waardige kist te hebben, heerlijk een namiddah strakke kunstvlucht vliegen is vind ik wel lekker! 8)

groetjes!

Kan je gerust aanschaffen .

Is door Peter Erang getest
Stond in de Modell .

Heeft zeer goede kritik gekregen als F3A kist .

Mvg Johan

Ah geloof ook wel dat ie strak vliegt hoor.. een 2m funtana kan ook strak vliegen ;)

@Johan: was de kritiek 'voor een niet 100% F3A kist vliegt hij goed F3A' of was het 'dit is een perfecte F3A kist'? (oprechte vraag)

Ah geloof ook wel dat ie strak vliegt hoor.. een 2m funtana kan ook strak vliegen ;)

@Johan: was de kritiek 'voor een niet 100% F3A kist vliegt hij goed F3A' of was het 'dit is een perfecte F3A kist'? (oprechte vraag)

Een Funtana is geen F3A kist maar gemaakt voor 3D .

De Rock ´n Roll is een F3A model en geen 3D kist .

Peter Erang (2x duitse meister F3A) heeft hem als F3A model getest .

Mvg Johan

Ah.. in dat geval was ik op een dwaalspoor gebracht door de opmerking dat het over een "Rock 'n Roll F3A/3D" kist zou gaan.

Van de Synergy is bv. ook een 3D uitvoering en daar valt goed F3A mee te vliegen, maar is toch geen F3A kist.

Hoe dan ook, de opmerking dat de vergelijking niet klopt omdat die Rock 'n Roll een 2m kist is, en deze Osmose niet, blijft gewoon staan natuurlijk ;)

Back