Levend begraven Mig-25 Foxbats in Irak...

prop-er

Forum veteraan
original.aspx

original.aspx

original.aspx

original.aspx

The Mig was dug out of a massive sand dune near the Al Taqqadum airfield by U.S. Air Force recovery teams. The Mig was reportedly one of over two dozen Iraqi jets buried in the sand, like hidden treasure waiting to be recovered at a later date. Contrary to what some in the major media have reported, not all the jets found were from the Gulf War era. The Russian-made Mig-25 Foxbat being recovered by U.S.Air Force troops in the photos is an advanced reconnaissance version never before seen in the West and is equipped with sophisticated electronic warfare devices. U.S.A.F. recovery teams had to use large earth-moving equipment to uncover the MiG, which is over 70 feet long and weighs nearly 25 tons.

http://www.flightglobal.com/AirSpace/photos/mig25/mikoyan_2D00_mig_2D00_25_2D00_foxbat_2D00_iraqi_2D00_air_2D00_force-8257.aspx

deze heb ik jaren geleden al een keer gezien, maar kon ze daarna niet meer vinden (8 jaar) leuk om ze weer te zien

Skyhigh

Ik vind het erg knap dat jij deze foto's 8 jaar geleden hebt kunnen zien, sinds de oorlog in irak pas nog net geen 5 jaar bezig is. Overigens zijn het wel erge coole foto's en een poets beurtje en deze russische reuzen vliegen weer ;)

vijf jaar geleden, dus ik heb gelijk, (word overmorgen 13 :D ) (niet dat het een wedstrijd was wie gelijk had hoor)

ps. laatst stond er in de kijk een mooi stukje over de MIG-25

Skyhigh

Mike, dit is de 2de oorlog in Irak, vader Bush heeft er ook nog een gevoerd, Koeweit is toen bevrijd. Kleine 15 jaar geleden, schat ik. Generaal Swarzkopf zwaaide er toen de plak, over zijn naam deden wat grapjes de ronde.

Ik vind het erg knap dat jij deze foto's 8 jaar geleden hebt kunnen zien, sinds de oorlog in irak pas nog net geen 5 jaar bezig is. Overigens zijn het wel erge coole foto's en een poets beurtje en deze russische reuzen vliegen weer ;)

vergeet de vleugels niet! die zijn er niet meer :p

Mike, dit is de 2de oorlog in Irak, vader Bush heeft er ook nog een gevoerd, Koeweit is toen bevrijd. Kleine 15 jaar geleden, schat ik. Generaal Swarzkopf zwaaide er toen de plak, over zijn naam deden wat grapjes de ronde.
Ik wist inderdaad dat dit de 2de golf oorlog was maar na wat research rond deze burried Mig-25 foxbot vond ik inderdaad ook dat het nieuwsbericht uit 2003 was en dat het niet de eerste golf oorlog kon zijn ;)

@Skyhigh: Ah je bedoelde dus toen je 8 was, ik dacht dat je 8 jaar geleden bedoelde ;)

Strikt genomen is het zelfs de derde ;)

inderdaad, in de eerste wereld oorlog is er ook in irak gevochten :)

Back