> - Het aantal ontladingen was ook bij mij niet veel meer dan 50.
> - maar nu heb ik die batterij pakweg 60x herladen, en ik voel dat die niet
> meer presteert als voorheen
> - Een pakket van 5s gebruik ik sinds 15-10-2005 en is al 109 keer geladen
> en begint nu iets minder te worden.
Nou hier dan maar weer een G3 reclame, Ik had voor de Hyperion G3, Flight power EVO's, Koste toen 150 Euro voor 3700 mAh 5s. Veel geld. Die accu kwam niet verder dan 50- 60 cycels. Dat is dus gewoon veel geld voor een accu die niet beter presteerd dan een Hongkong elcheapo Lipo.
Na dat ik mijn eerste G3's had besteld en, 1 daar van ging mishandelen in mijn EF Extra 58: nu dus +- 170 vluchten achter de rug. en ik ben verbaast over hoe hij zich nog gedraagd. Ik denk dat er niet echt veel verschil in zit in vergelijking tot nieuw.
Het gaat hier over een Hyperion 3300 mAh CX G3
Hoe ben ik bij de 170 gekomen
Gebruik
- ik vlieg ze bijna altijd voor 90% of meer leeg ( een lege Cel is 3.7-3.8V,
zoek maar eens ander lipos waar dat is)
- max ampere = 92 A
- Gemiddelde ontlaad stroom 8.5C of +- 28A
Laden
- Eerste tijd heb ik ze geladen op 7-8 A ( lader ging niet verder )
- Nu de laatste 100-120 maal laden op 15A ( 4.5C, 15 minuten laden)
- Dit gebeurd ook direct na het vliegen ( moet volgens de kenners ook
geen probleem zijn )
- Accus komen tussen de 50-60 Graden uit het vliegtuig
- Accus koelen bij het laden af tot ongeveer 30-35 graden.
- Vaak direct na het laden weer vliegen
Opslag ( Even vergeten,)
- in het vliegseizoen leg ik de G3 accu's na de laatste vlucht gewoon in mijn kist en haal ze de week erop er op
weer uit en laad ze op.De spanning is dan 3.7-3.8 volt.
- in de winter zet ik hem op 3.9 volt
De Hyperion geeft veel meer power dan de Flight power EVO, om dat de spanning hoger blijft onderbelasting en geeft voor dat je moet stoppen nog steeds heel veel power. Heb de accu ook twee keer leeg getroken tot 3250 mAh, en daar geeft hij dus niks om ( denk niet dat je het veel vaker moet doen.
Ik heb dus nu twee flight maxxen en die houden de spanning toch veel slechter als de HP, 50% leeg is 3.8 volt. Bij Hyperion is dit dus bij 90% leeg, en tijd om te landen.
Bart,