Corrien,
Ik las net je antwoord betreffende de laagdoorlaatfilter optie. Je geeft aan dat het niet zo'n goede optie is, echter zou ik graag van je weten waarom. Als ik me niet vergis zorgt de laagdoorlaatfilter ervoor dat de puls overgaat in een e-macht funtie. Die heeft meer tijd nodig om aan de 11,1 volt accuspanning te komen. Mocht de puls te kort zijn dan wordt de 11,1 volt dus helemaal niet gehaald. En dat zou volgens mij muziek moeten zijn in de oren van een 7 volt motortje. Het oppervlak van de door een e-macht verbouwde puls zou qua grootte hetzelfde moeten zijn, ergo het geleverde vermogen zou ongeveer gelijk moeten zijn.
Waar gaat mijn gedachte mank?
In een ander draadje 'questions for v2 pilots' heb ik een fotootje van de tail-saver gemaakt. Ik zit nu op vlieguren met een standaard gws dd motortje op een uur of 10 vliegen. Op het moment dat mijn motortje op is stopt de klok en zal ik aangeven wat het behaalde aantal uren is. Ik gebruik in de tailsaver een 2 watt weerstand en die houdt het net. Ik heb een ander propje gebruikt (GWS ipv de Ikarus) met een grotere spoed. Dit zorgde voor een aanzienlijke toename in de stroom en warmteontwikkeling. Een 2 watts weerstand is dan niet meer voldoende.
Groetjes Jeroen (Spirit)