Levering via hongkong post

Hey,

Heeft er iemand een idee via welke pakjesdienst hongkong post pakjes aan de man brengt in België? Ik heb een pakje van xheli dat moet aankomen maar het geraakt hier maar niet...

Ik zit met een status die van unsuccessful delivery, naar unsuccessfull delivery naar Being processes for delivery is gegaan.
Bij TNT is het niet, die heb ik reeds aan de lijn gehad.
Mijn adres is juist, maar niet gemakkelijk te vinden.

Alvast bedankt.

Goede morgen,

Dat heb ik ook eens voorgehad. Gewoon geduld hebben. Ze zijn nog niet bij je aan de deur geweest maar dat zit bij de douane. Waarschijnlijk een iets groter pakket dus dan wordt hij eruit gehaald. Duurde bij mij 6-7 weken.

Fijne feestdagen.

Marcel.

Goede morgen,

Dat heb ik ook eens voorgehad. Gewoon geduld hebben. Ze zijn nog niet bij je aan de deur geweest maar dat zit bij de douane. Waarschijnlijk een iets groter pakket dus dan wordt hij eruit gehaald. Duurde bij mij 6-7 weken.

Fijne feestdagen.

Marcel.
Staat er dan niets in de aard van 'pending - customs inspection' of zo?

gewicht is 2.97kg.
prijs 201$

Nee dat staat er niet bij, was bij mij hetzelfde,
alleen te zien dat het HongKong uit was toen 3 weken niets
en dat kwam de postbode met de rekening van de NL douane met een 19% BTW en administratie bon,
na betaling kon ik mijn pakje krijgen.

Maar stond er dan het volgende bij?

23-Dec-2011BelgiumUnsuccessful delivery.
24-Dec-2011BelgiumUnsuccessful delivery.
24-Dec-2011BelgiumBeing processed for delivery.

lijkt mij toch te willen zeggen dat ze het hebben proberen af te leveren...?

Vanaf dat het HongKong had verlaten kon ik niets meer volgen op de site van HK
tot dat die postbode voor mij neus stond.
De trace & track werkt namelijk niet voor elk land in Europa.

Vanaf dat het HongKong had verlaten kon ik niets meer volgen op de site van HK
tot dat die postbode voor mij neus stond.
De trace & track werkt namelijk niet voor elk land in Europa.

Ik heb nog iets in bestelling staan van HK, en daar kan ik inderdaad niet op meevolgen. Het pakje van hierboven komt van Helipal, en dat was altijd vrij up to date.
Ik zie wel wat er eerst binnen valt. HK, Helipal of een brief van de douane :)

Duidelijk, dan is deze bij de douane ter beoordeling. Je kan niks anders doen dan afwachten tot de rekening komt.
Bij mij kwamen ze aan de deur en kon ik gelijk betalen.
Hey Marcel,

Dat staat er bij mij net niet op.
Da's juist mijn vraag.
't Feit dat er al twee maal op staat unsuccessful delivery doet mij toch denken dat ze het pakje al aangeboden hebben, of toch een poging tot ondergaan hebben.
Mocht er op staat custom - pending dan weet ik direct dat ze er nog een beetje gaan aan verdienen maar nu is het maar gissen.
In Hong Kong werken ze iig niet de 26ste :rolleyes:

Hey goede middag
Heb je al eens op het postkantoor van jou regio gaan horen ..
ik zelf heb het ook al eens gehad niet thuis en dan leveren ze dat bij de post af .
Ben niet zeker in jou geval maar proberen waard he .

grtjs en prettige feesten nog , Blitske

Hey Marcel,

Dat staat er bij mij net niet op.
Da's juist mijn vraag.
't Feit dat er al twee maal op staat unsuccessful delivery doet mij toch denken dat ze het pakje al aangeboden hebben, of toch een poging tot ondergaan hebben.
Mocht er op staat custom - pending dan weet ik direct dat ze er nog een beetje gaan aan verdienen maar nu is het maar gissen.
In Hong Kong werken ze iig niet de 26ste :rolleyes:

Dat is het juist, je moet niet teveel waarde hechten aan de omschrijvingen die er staan. Je kan gaan rondbellen maar daar zal je niet wijzer van worden.
Je zal gewoon af moeten wachten, zit niks anders op.

Of je ontvangt zoals ik een pakje wat voor een ander is bestemd en je eigen bestelling komt nooit meer aan!
En dan volgt naar klagen een eindeloos en zinloze discussie met foto's van het pakje en de inhoud en what is the weight of the wrong parcel? and we are sorry. Allemaal niks die bestellingen uit china.

zelf heb ik dat ook wel eens aan de hand gehad met GLS, de koerierdienst die in Belgie de leveringen doet voor Hongkong post.

De melding "unsuccesfull delivery" stond driemaal achter elkaar op het trackingsysteem.

Uiteindelijk kwam het pakje terecht en vroeg ik wat meer uitleg aan die koerier.

Blijkbaar hadden ze tweemaal geen kans gezien om het te leveren, door oponthoud op hun leveringsroute en waren zelfs niet aan huis geraakt. Daardoor wordt het terug ingeboekt.

Hopelijk komt het één dezer dagen toch nog aan.

zelf heb ik dat ook wel eens aan de hand gehad met GLS, de koerierdienst die in Belgie de leveringen doet voor Hongkong post.

De melding "unsuccesfull delivery" stond driemaal achter elkaar op het trackingsysteem.

Uiteindelijk kwam het pakje terecht en vroeg ik wat meer uitleg aan die koerier.

Blijkbaar hadden ze tweemaal geen kans gezien om het te leveren, door oponthoud op hun leveringsroute en waren zelfs niet aan huis geraakt. Daardoor wordt het terug ingeboekt.

Hopelijk komt het één dezer dagen toch nog aan.
Ik ken het, en zelf thuis maar wachten terwijl de koerier onderweg is maar dus niet langskomt. :mad:
TNT bezorgingen worden door een regionale koeriersdienst gedaan die veel betere service levert wat dat betreft en ze stoppen niet gewoon als het 17:00 is geweest en niet alles is afgeleverd. Deutchepost doet er ook al meer dan twee weken over om hier iets af te leveren vanuit China en het zal wel extra vertraagt zijn door de feestdagen. Intussen staat m'n atom al weken te wachten op z'n nieuwe servo's.. soms echt een kwestie van veel geduld als je wat goedkoper uit wilt zijn.

Ja soms is het een kwestie van wachten , maar ik heb er over het algemeen geen klagen over .
ik vind het veel erger als je in een modelbouw zaak achter je hoek iets nieuw koopt , het brand spontaan uit bij de eerste keer dat je het aanraakt ( duidelijk fabrieks fout ) en nu wacht ik al bijna een maand omdat ze willen onderzoeken of het wel een garantie geval is !! Daar baal ik serieus van !
iemand een idee of dit wel kan eigenlijk ?

Grtjs Blitske

iemand een idee of dit wel kan eigenlijk ?

In NL zou dit niet moeten kunnen volgens mij!

Verders vind ik dat als je iets snel wil hebben je het dichtbij moet aanschaffen!
Schaf je iets in china aan dan vind ik dat je niet moet klagen als het wat langer duurt!

@ SupathaiflY: Lijkt erop dat de bezorger vroeg kerstweekend wou en dat op deze manier voor zichzelf geregeld heeft!
Gelijk klacht indienen bij desbetreffende postbedrijf!

Groeten

In NL zou dit niet moeten kunnen volgens mij!

Verders vind ik dat als je iets snel wil hebben je het dichtbij moet aanschaffen!
Schaf je iets in china aan dan vind ik dat je niet moet klagen als het wat langer duurt!

@ SupathaiflY: Lijkt erop dat de bezorger vroeg kerstweekend wou en dat op deze manier voor zichzelf geregeld heeft!
Gelijk klacht indienen bij desbetreffende postbedrijf!

Groeten
Mark,

Dat is het hem net... hoe kom je te weten wie verantwoordelijk is voor het uitleveren van het pakketje?

En vandaag was het dan toch zover... Hij is aangekom en!

via TNT, door een bezorger die hier in het verleden nog al was geweest. die heeft het dus gelukkig gevonden.

Hier enkele unboxing foto's
http://www.modelbouwforum.nl/forums/picture.php?albumid=10008&pictureid=91583
full

full

full

http://www.modelbouwforum.nl/forums/picture.php?albumid=10008&pictureid=91608

picture.php

Laatst bewerkt door een moderator:
Back