lexaan body lijmen

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Klamath, 31 dec 2008.

  1. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Nouja.. de titel zegt genoeg denk ik. (nouja, bijna.)

    Ik heb een Body, welke dus redelijk schaars is. deze heeft aan de voorkant een barst zitten, en er mist een klein stukje. Ik heb zelf nog stukjes lexaan liggen, ik moet alleen weten welk soort lijm voor deze body's geschikt zou zijn. (dus, een lijm die hecht, en niet wit verkleurd. )
    zodat ik deze body weer op kan lappen.
     
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
  3. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Typ het maar eens in op ebay, kost een tientje,
    En om zulke schade's "te voorkomen" duck tape aan de binnenkant, ook op plaatsen waar de body aanraking heeft met andere delen spaart je verf.
     
  4. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    Jep allu ducktape werkt altijd houdt al vele circuit kapjes bij elkaar van me :p
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik heb de body gekocht met de schade, Ik heb al m'n eigen body's met ductap beplakt om dit te voorkomen ja.
    anyways,. ik heb de body nog neit hier, maar ik weet dat er een klein stukje mist. (wat ik er dus weer in/op wil lijmen)
     
  6. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Fender Mender gebruikte ze vroeger, maar is nog moeilijk te krijgen. Shape a goo (of Shoe Goe) is eigenlijk het zelfde, een soort vloeibaar rubber dat je er overheen smeert. Dit is mooi omdat de scheur nu nog kan bewegen. Iedere harde lijm zal meteen weer breken. En anders kan glastape ook altijd nog

    Groet Robert
     
  7. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Werkt prfect bij mij, want ik koop nooit een kap, ik "renoveer"..
    Glasvezel gewoon en epoxy. Lexan wat ruw maken op de randjes en dan erover. Het wordt ook netjes transparant waardoor je het wel terug kunt inkleuren van binnenuit. Helemaal hetzelfde wordt het misschien niet (de vezeltjes zie je nog, hoewel wellicht wel te polijsten), maar de kap is weer sterk. Wel stijf, minder taai en flexibel natuurlijk als voorheen. Heb onlangs zo de kap van mijn enigma hersteld die een barst had. Hoewel ik bij deze niet voor de looks ging, valt het wel mee.
    Op dit forum staat dit enkel bij mijn MRC buffalo topic met wat foto's beschreven denk ik, hoewel het daar oom een ABS kap ging, en wat ingrijpender was. En is ook van buitenaf gespoten. Hmm mijn kyosho burns topic heeft ondertussen zoiets met foto's, maar het is ook ingrijpender, misschien wel nuttig als idee.
    Ik probeer er één deze aan te denken wat foto' van mijn laatste werkjes te maken. Al wacht ik misschien tot het echt klaar is.
    Succes.
     

Deel Deze Pagina