lhm corona of t-rex

• Topicstarter Topicstarter menno
  • Startdatum Startdatum
M

menno

Guest
hallo heren chopperbobs

ik sta voor een dilema,wil graag een grotere heli,vlieg al een tijdje met een micro,hoewel het meer de bewegingen van de heli compeseren is,maar hooveren gaat aardig.
nu sta ik voor de keus een lhm crashproof maar stevig aan de prijs of een t-rex meer heli voor minder maar chrash is stuk?

wat adviseren jullie,ik ben een beginnende vlieger.

gr menno

wow....dat zijn wel 2 totale verschillende heli's. Als je een beginner bent zou ik niet met een t-rex beginnen, maar met een corona. Corona is crashbestendig. Er is een grote topic over de corona van Freakazoid. Ik zou die maar eens gaan lezen Corona LMH 120 - Freakazoids logboek

dat topic heb ik idd gelezen,en de corona is wel erg chrashproof,heb ook gezien dat er een ombouwsetje is om er een cp van te maken.
vindt alleen dat de lhm ten opzichte van een t-rex erg duur is.
maar als de t-rex gewoon geen beginners heli is dan ben ik gauw klaar met m,n keus.

gr menno

menno zei:
maar als de t-rex gewoon geen beginners heli is dan ben ik gauw klaar met m,n keus.

gr menno

De Corona is ook 2x zo groot als de T-rex, dus daarom ook duurder, maar ook stabieler

Duccan zei:
menno zei:

gr menno

De Corona is ook 2x zo groot als de T-rex, dus daarom ook duurder, maar ook stabieler

dat verklaart een hoop,moet ok zeggen dat ik ze beide nog niet in vliegende lijve heb gezien.

Tjah ikzelf ben met na mijn lame begonnen met de trex. Ik vind dat ie perfect vliegt en er is veel 'literatuur' aanwezig over deze heli. Zelf volledige instructie video's over hoe je hem precies in elkaar zet. Mij heli heb ik dankzij deze instructies perfect kunnen bouwen.
Hij vliegt in het echt zelfs nog beter dan op mijn simulator.

Ik heb het hier btw wel over de Trex SE. Die kost wel rond de 400 a 500 euro. Maar dan heb je naar mijn mening een van de beste en mooiste helies.

de vraag is "hoe goed heb je je micro heli onder controle ?"

preciziehover, side in, nose in etc ?

Gerard_nl zei:
de vraag is "hoe goed heb je je micro heli onder controle ?"

preciziehover, side in, nose in etc ?

kort maar krachtig: niet

hooveren gaat maar daar houd het ook mee op,ben constant de bewegingen van de heli aant opvangen,stick tikje links,midden,tikje rechts midden enz.merk ook als de accu spanning afneemt dat de staart steeds bijgetrimd moet worden,kan hem ook met de stick opvangen,maar nose in enz, daar is de heli veels te nerveus voor.

gr menno

1 corona of een 4 tal t-rex'en daar moet het ook mee lukken :P

T-rex is goedkoper zeker op gebied van brushless aandrijving.
Maar als er een paar crashjes hebt opzitten durf ik niet meer te zeggen welke nu het goedkoopste gaat zijn.
De corona weegt ongeveer een 1,3 Kg dus met wat wind kan je nog buitenkomen, dat zal als beginnende T-rex toch moeilijker zijn.
Heb je trouwens indoor mogelijkheden ?

TM

mestdaght zei:
1 corona of een 4 tal t-rex'en daar moet het ook mee lukken :P

Heb je trouwens indoor mogelijkheden ?

TM

als binnenshuis daar onder valt dan wel :wink:
nee het zal voornamelijk buiten worden.
denk toch maar dat het de corona wordt ivm z,n stevigheid.

Back