Li-ion accu's

• Topicstarter Topicstarter Snoekel
  • Startdatum Startdatum
S

Snoekel

Guest
Hoi,

Via mijn werkgever kan ik beschikken over >500 stuks 2S1P Li-ion accupacks van 1400mA en 1600mA (Panasonic). Cellen zijn uitgerust met een beveiligingsprint, maar deze is prima te omzeilen :lol: Deze zijn qua capaciteit niet meer te gebruiken in het apparaat waar ze voor bedoelt waren en daarom vervangen. Deze cellen zijn misschien 10x opgeladen geweest, dus zgan.

Heeft iemand zin om hiermee te testen of er iets in de RC mee gedaan kan worden? Als het lukt kan ik ze voor een zacht prijsje van de hand doen denk ik.

Mochten er mensen iets willen testen, stuur me dan even een PM.

Grt

Patrick

Concreet testen kan ik niet, maar ik ben wel geintereseerd in een paar packs, mochten de resultaten van die tests goed bevallen.

Daar heb ik ook wel intresse in :) al is het alleen maar in de zenders ;)

Het zou ook mooi zijn als je de maximale ontlaadstroom weet te vinden, de afmetingen en het gewicht. Dan is het een stuk makkelijker te bepalen waarvoor ze nog te gebruiken zijn. Ook een prijs zou leuk zijn ;)

oja, als je ze getest wil hebben wil ik dat graag voor je doen ;) ik kan weerstanden en capaciteiten probleemloos meten. Ook heb ik wel een paar toestellen om ze echte eens flink uit te proberen ;)

Dat zeg ik. :P Als ze niet teveel wegen en zon 10C kunnen boeren (zoals de konions), kun je hele leuke dingen doen met brushless. :P

Mischien een domme vraag, maar kan je van die 2S paketten makkelijk een 3S pack maken ??

Verder zouden eerder gevraagde specs ook makkelijk zijn. Ik kan ze mits ze genoeg vermogen kunnen leveren voor m'n micro heli gebruiken en eventueel voor m'n zender.

als het 2 cellen zijn kunnen die altijd los ;) Kan zijn dat je de puntlas verbindingen moet verwijderen maar dat doen we zoiezo ;)

Ik heb nog een leuk 6 cellen toestel wat maar 4A trekt. Daar zouden ze het vast heeerlijk in doen...... Misschien in mijn ornithopter :)

10C haal je niet snel met dat soort cellen. Konions zijn een uitzondering ;) 3C is al leuk, meer moet je niet op rekenen.

Ik zal proberen wat meer techinische gegevens naar boven te toveren van de cel zelf. Volgens mij was het tot zo'n 3C, daarboven op eigen risico.

Afmetingen zijn L50XB33XD20. Gewicht is wel aan de zware kant, 85 gram (incl. krimpkous en aansluitkabeltje).

Het zijn trouwens niet alleen Panasonic cellen, ook nog een ander merk.
Dit soort cellen zijn idd niet vrij toegankelijke cellen maar industrieele heb ik me laten vertellen. Dat ze niet meer vermeld staan heeft te maken met het feit dat deze obselete zijn geraakt, dus niet meer te bestellen. We zitten met het apparaat waar het in gebruikt wordt nu op 1750mA en 1800mA, die 1750 kom je ook niet tegen maar ligt hier gewoon voor me.

Zodra ik meer info heb laat ik het weten.

Grt

Patrick

dus +/- 40 gram per cel en 6A is nog te doen eventueel. Dat dacht ik al ;) zijn zoiezo leuk voor mijn slowflyer en zender. Mijn ornithopter gaat rond de 9A trekken dus dat wordt een mooie test :) Mijn piccolo trekt rond de 10A dus die gaat ook lekker testen.

li-poly zit in zachte verpakking ivm gewichtbesparing en tegen ontploffingsgevaar

li-ion zit zover ik weet in hard plastic omhulsel. (telefoon accu)

hoe hard doet dat boem als ie gaat?> gevaarlijk? :tank:

In Li-Ion zit een vloeistof of een gel. die kan gaan lekken (bij beschadeging door b.v. een crash) en kortsluiting veroorzaken

In een Li-Po zit een polimeer (vaste stof) die kan dus niet lekken bij beschadeging.

ze zijn (zoner beschadegingen) allebij even gevaarlijk. je moet altijd opletten dat je Li accus niet mishandeld met laden/ontladen.

Ik weet niet of ik dat wel ga testen :) Iniedergeval gaan ze wel lekker warm worden, we moeten toch weten wat ze aan kunnen of niet ;)?

Ik heb hier nog een handje piccolo's en een zwever staan, dus kom maar op met die cellen.
PS 10 en 7 amp piccolotjes? Das dan 9 minuten vliegen met een 1500 pack!!! Daar doe ik 23 minuten mee!

PS 10 en 7 amp piccolotjes? Das dan 9 minuten vliegen met een 1500 pack!!! Daar doe ik 23 minuten mee!

Ik vlieg met een standaard E-Sky met 3S 1300mAh ongeveer 13-15 min (rotor draaiend) inclusief een aantal landingen enz. is dat 20 min plezier :!:

7000/1300=5,38 60/5,38=11,15 minuten vol gas :wink:

Ik heb wel interesse in een paar (goedkope :wink: ) Li-Ion paketjes wat gaan ze kosten per stuk :?:

Tadango heeft aangegeven ze stevig aan de tand te willen voelen. Er zijn wat cellen zijn kant op, laten we even afwachten wat de resultaten zijn. Zal ondertussen eens nauwkeurig gaan tellen om hoeveel stuks het gaat.
Zal dan tevens meteen de prijs bepalen.

Grt

Patrick

Back