lichte connectoren voor DLG

Ik wil 2 servo's in de vleugel plaatsen en de antenne ook in de vleugel leggen.
Ik heb dus een 5-polige connector nodig tussen vleugel en romp.
Ik heb in een ander model zo'n 6-polige groene connectr gebruikt van multiplex, maar die vind ik vrij zwaar (ca. 2,5 gram).
Op RCgroups gebruiken ze een soort PCB-achtige connector.
Het is een strookje met een aantal pinnetjes van ca. 0,7mm diameter, waarvan je er zoveel af kunt knippen als nodig. Eromheen schuift een krimp-connectortje dat je met een speciale tang op de draad vast klemt.
Als draad strippen ze aders van een flatcable, zo'n brede platte met 32 aders of zo.
Hoe doen jullie dit?

Theo,

Als je deze bedoelt
NEMPXGRAUSTECKER.jpg

Hobbyin heeft deze ook op voorraad, dacht voor €1.05 per deel.

Laatst bewerkt:
Yep Frans, die bedoel ik.
Gek ik heb een paar keer de link getest eerst deed hij het niet, later wel.

Die zijn inderdaad makkelijk om op voorraad te hebben.. Nadeel is wel weer dat alle soldeerpunten aan de achterkant bloot liggen. Dit is makkelijk op te lossen door er wat smeltlijm overheen te knijpen en vervolgensgoed aan te drukken maargoed, dat maakt het weer onnodig zwaar. Hoe hebben andere mensen dit opgelost?

Die zijn inderdaad makkelijk om op voorraad te hebben.. Nadeel is wel weer dat alle soldeerpunten aan de achterkant bloot liggen. Dit is makkelijk op te lossen door er wat smeltlijm overheen te knijpen en vervolgensgoed aan te drukken maargoed, dat maakt het weer onnodig zwaar. Hoe hebben andere mensen dit opgelost?

Krimpkousje over de draden na het solderen. Daarna meestal een beetje epoxy tussen de draden smeren om ze aanelkaar te hechten. Breken ze minder snel los.

Ah, epoxy.. Ik moet er toch maar eens mee leren werken denk ik.. Schijnt goed materiaal te zijn! Morgen is er vast wel iemand die er verstand van heeft.. :)

Oké ik wist niet dat je conrad niet kon linken bij deze een artikel nummer 729829 - 89 je kunt kijken onder componenten en dan connectoren en dan printplaat male connectoter ze hebben er diversen ook haaks. Ik bescherm de kabels altijd af met krimpkous hete lijm is te zwaar. Wat trouwens ook goed gaat is in smeren met bruis lijm en daarna op maat schuren is dan net als pur en weegt bijna niks.

Back