Lichte krimpkous

Ik ben op zoek naar krimpkous om mijn vario’s af te schermen (elektrisch en licht). Daarbij zit ik met een paar vragen:

• Ik ben een beetje in de war met de maatvoering. Wat betekent nou een krimpkous van bijv. 6mm? Is het de diameter of de breedte van de platgedrukte krimpkous?
  • Ik heb gezien dat ze van verschillende materialen gemaakt worden. De krimpkousen van HK verdubbelen het gewicht zowat. Aangezien ik geobsedeerd ben geraakt van een laag mogelijke gewicht zoek ik naar een lichtere oplossing. Waar moet ik naar zoeken als ik een zo licht mogelijke variant wil?
  • En, waar kan ik ze een beetje kosteneffectief inkopen?
Alvast bedankt, Sinan

De website is overzichtelijk in vergelijking met de folders die hij vroeger tijdens Intermodellbau in Dortmund uitdeelde....

Bedankt voor het meedenken.
Die Nessel heeft idd een mooie assortiment. Meteen aan mijn favorieten toegevoegd.
Viswinkel, daar had ik nou niet aan gedacht :-) Altijd een bron van goede materialen.

Iig. ook geleerd dat de opgegeven maten om de diameter gaat. Uiteindelijk heel logisch natuurlijk.

klopt krimpkous wordt in diameter opgegeven.
meestal reken ik het zelf om naar de platte maat. want dat geeft zeker voor niet ronde objecten een veel betere indruk.

klopt krimpkous wordt in diameter opgegeven.
meestal reken ik het zelf om naar de platte maat. want dat geeft zeker voor niet ronde objecten een veel betere indruk.

Nessel geeft de polyolefine krimpkous (de soort die wat flexibel blijft) meestal op met de alleen de diameter maat SR en de PVC met de diameter SR en de vlakke maat W/S (breedte en dikte).

Woensdag gaan Sinan en ik samen naar Dortmund en langs bij Rudolf Nessel.

Rick

Back