Lichte verticale kras in cilinder

Hallo als ik in mijn cilinder kijk ( via de uitlaat poort ) dan zie ik een hele lichte verticale kras zitten , is dit heel erg of hebben meer motoren dat?

Verder blaas ik altijd rond het luchtfilter en bougie schoon voordat ik deze verwijder.

En mijn zuiger is een beetje donker verkleurt, was eerst nog niet en rijdt nog steeds met dezelfde brandstof... Is dit erg??

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven om mijn vragen. Alvast bedankt

Delfin

Een tip: bij het vervangen van een bougie, de auto op zijn kop houden. Ook bij de nieuwe erin schroeven en vooraf met remreiniger even schoon spuiten.

Verkleuring is normaal. En of die kras zorgt voor compressie-verlies merk je alleen als de motor niet goed meer loopt, niet meer stationair wil draaien of de motor geen trekkracht meer heeft...

Krassen kunnen altijd ontstaan en lichte krasjes worden met de olie opgevuld. Wel een goed plan om even de motor uit elkaar te halen en te controleren of de clipjes voor de zuigerpen nog wel goed zitten.

Motor heeft nog voldoende trekkracht zelfs meer dan eerst ( motor is nog vrij nieuw namelijk ) en Roelof , de kras zit niet bij het zuigerpen gedeelte zogezegd iets daarlangs dus kan nooit de het clipje zijn.

Iig bedankt voor jullie informatie ik ben weer geholpen!!

Back