Lichtsetje monteren

Hallo, ik heb nu zo'n lichtsetje voor je body van pkracing..

Mijn vraag is of ik nu een gaatje in mijn body moet boren zodat het ledje uit de body komt, of geeft hij net zo veel licht, als ik gewoon het "lamp-stukje" niet een kleur geef. Dus gewoon doorzichting laten en de rest wel spuiten... en dan de ledjes eracter plakken....

:roll:

Als je een gat boort en je led erdoorheen doet dan steken ze zover uit wat niet mooi is, monteer je hem achter je kap heb je de kans dat hij scheef gaat hangen na verloop van tijd. Ik denk dat je het bestel een LED houder kan gebruiken.
dat zijn deze dingen
rtm5010_152.jpg

LEDhouderpl.JPG

succes ermee

M.V.G.
Tjeerd

Maar dan plak ik ze er gewoon achter. Met dubbel zijdige tape. Maar ik wil graag weten of ze dan net zo veel licht geven, hetzelfde als als dat je ze eruit steekt, maar dan dus achter de kap

is dat??

Je kunt leds in alle soorten en maten krijgen, van hele zwakke , tot heeeele sterke. (licht)
Ze meten in mcd, hoe hoger het getal, hoe feller de led.

Dat weet ik, het is zo'n setje van pkracing. Standaard setje....

Geeft deze veel licht als ik deze achter de doorzichtinge kap monteer? dat bedoel ik...

psygho zei:
Lijkt me dat je even moet vragen hoevel mcd de leds zijn. Dat kunnen ze je vast wel vertellen....

Haha dat weten die lui van PK echt niet :lol:

Ik hoef niet te weten hoe fel die lichtjes zijn! dat weet ik best.

wit: 4cd
rood: 3,6cd

Maar ik wil weten of ze dan nog steeds fel lijken als je ze achter de kap doet??

CEN TR4 zei:
Ik hoef niet te weten hoe fel die lichtjes zijn! dat weet ik best.

wit: 4cd
rood: 3,6cd

Maar ik wil weten of ze dan nog steeds fel lijken als je ze achter de kap doet??

als ik nou eens zeg dat het zo is.. ze lijken nog steeds erg fel.. Alleen vergeet niet dat een ledje projecteert als het ware.. Een soortje van lichtbundel.. en dat zie je wel goed hoor :) ook achter kap

Ale je geld wilt uitgeven aan lampjes kan je beter ook een setje ledhouders bestellen en mooie kap bestellen waar je ze mooi in kan monteren.
Sommige body's hebben hier al rekening mee gehouden.

Anders kan je zelf ook een koplamp maken.
Met een btje geknutsel, kan je al snel wat moois maken.

Koop wat klei.. maak een malletje.
Laat dit lekker hard worden.
Pak nu een stuk weg gesneden body, van die maat.
Verwarm dit langzaam en gelijkmatig.
Zodat het zacht wordt en in de mal past.
Daarna weer hardlaten worden.
Gaatje boren voor de led(houder)
desnoods met zilverfolie. een reflector maken.
Daarna je eigengemaakt koplamp vast lijmen.
Je draden mooi wegwerken naar de plek waar je baterij zit en je bent klaar.

Hoe meer tijd je er insteekt des te meer plezier je er van hebt. Plak je ze vast met plakband dan zal dat op ten duur los gaan zeker als je keer met vochtig weer rijd. Gewoon lekker het brein en de handen aan het werk zetten ;-)

Succes..

Ik heb nu allang een lictsetje in de kap zitten :wink:

En dat verhaal Is toch wel een hele hoop werk om te doen hoor..

Maar de lichtjes zijn erg fel het is leuk om ze te hebben.

Sorry wilde je niet opzadelen met werk.
Heb wel is vaker van die moment dat ik denk misschien dat iemand er werk van zou willen maken om dat hij/zij dat ook zou willen ;-)

Zal het niet meer doen...

Jahwel, het is wel goed hoor!! WAnt misschien wil iemand het anders wél zo doen, hoe jij het verteld! haha.. Het is niet onaardig bedoelt :wink:

Bedankt,

Sjoerd

Back