Update 9 kop deel 2:
In de kop heb ik ook 1 foutje gemaakt. Weer te snel willen gaan
De oren waar de tuidraden aan vast komen zit nl. verstevigt aan de mast.
Ik dacht dat dat er alleen bovenop zat. Maar dit klopt niet.
Nu moeten er weer een paar spijlen uit.
Maar dat gaat ook weer goed komen en zie je dalijk niks meer van.
Hier de versteveging te zien.
Niet helemaal de goede volgorde gekozen maar oke.
Hier kijken of het haalbaar was zoals ik wilde.
De liggers zijn iets verder omhoog gesoldeerd hier liggen ze gewoon vlak op de werkbank.
Hier het 1e deel van de kop van spijltjes voorzien.
Dit past allemaal mooi in het 10 mtr deel zonder kracht te zetten.
Uithouder in het onderste deel solderen.
Ik heb alleen de uithouders er zo ingesoldeerd. Als ik ook de spijltjes doe heb je kans dat de delen te warm worden en er sommige verbindingen los gaan laten.
Hier nog controleren of de uithouders lang genoeg waren.
Als deze te kort hadden geweest of te lang had het plaatje niet mooit gepast. Dat is nu wel het geval.
Hier de kop op de trailer. Hier moeten de oortjes en versteviging nog aangebracht worden. Het rode schijfje in de kop is karton om te kijken hoe groot de schijven worden. Ook moesten de spijltjes nog doorgetrokken worden.
Intussen is de eerste schijf ook al gedraait. Deze wordt nog voorzien van spaken zoals de echte. Ook is de schijf voorzien van 2 kogellagertjes.
Nu nog maar 9 schijven te gaan.
Dat zou er zo uit moeten komen te zien zoals de onderste schijf.
Foto is even gedraait. Het asje zit nog niet door en door (ene kant is 5mm andere kant 4mm geboord) Dit is gedaan zodat dalijk aan 1 kant het asje vast gezet hoeft te worden. Zijkant van de schijf worden nog netjes opgevuld met kunstof bussen.
Tot zover update 9.
In de kop heb ik ook 1 foutje gemaakt. Weer te snel willen gaan

De oren waar de tuidraden aan vast komen zit nl. verstevigt aan de mast.
Ik dacht dat dat er alleen bovenop zat. Maar dit klopt niet.
Nu moeten er weer een paar spijlen uit.
Maar dat gaat ook weer goed komen en zie je dalijk niks meer van.

Hier de versteveging te zien.

Niet helemaal de goede volgorde gekozen maar oke.
Hier kijken of het haalbaar was zoals ik wilde.

De liggers zijn iets verder omhoog gesoldeerd hier liggen ze gewoon vlak op de werkbank.

Hier het 1e deel van de kop van spijltjes voorzien.
Dit past allemaal mooi in het 10 mtr deel zonder kracht te zetten.

Uithouder in het onderste deel solderen.
Ik heb alleen de uithouders er zo ingesoldeerd. Als ik ook de spijltjes doe heb je kans dat de delen te warm worden en er sommige verbindingen los gaan laten.

Hier nog controleren of de uithouders lang genoeg waren.
Als deze te kort hadden geweest of te lang had het plaatje niet mooit gepast. Dat is nu wel het geval.

Hier de kop op de trailer. Hier moeten de oortjes en versteviging nog aangebracht worden. Het rode schijfje in de kop is karton om te kijken hoe groot de schijven worden. Ook moesten de spijltjes nog doorgetrokken worden.

Intussen is de eerste schijf ook al gedraait. Deze wordt nog voorzien van spaken zoals de echte. Ook is de schijf voorzien van 2 kogellagertjes.
Nu nog maar 9 schijven te gaan.

Dat zou er zo uit moeten komen te zien zoals de onderste schijf.

Foto is even gedraait. Het asje zit nog niet door en door (ene kant is 5mm andere kant 4mm geboord) Dit is gedaan zodat dalijk aan 1 kant het asje vast gezet hoeft te worden. Zijkant van de schijf worden nog netjes opgevuld met kunstof bussen.
Tot zover update 9.