Hallo allemaal,
Een groot gedeelte van de beurzen ligt al weer achter ons en alleen Dortmund staat nog op de agenda maar daar later meer over.
Het doel was eigenlijk om de Liebherr in Goes zijn eerste rondjes te laten draaien. Helaas zoals al eerder te lezen is dit niet gelukt en heb ik de American uit de stal moeten halen.
Waarom dit niet gelukt is laat ik jullie zo zien laten we beginnen met waar we waren... Het materiaal voor de vertragingen was binnengekomen!
Als eerst is een kijkje op wat er nou eigenlijk gebouwd moest worden en hoe de contragiek er bij stond na de kerstvakantie.
Het enige wat al op de contragiek zat waren de platen waar de lagerblokken opkomen en van de hijslier alleen maar de steunen waar de lier op komt. De hijslier is demontabel voor het gewicht en ook voor de hoogte.
Hier de zo goed als uitgewerkte lier hier missen alleen in het roze gedeelte de 2 gaten voor de paspennen in.
Hier een blik op het binnenwerk hoe dat in elkaar zit. Het is een heel gepuzzel geweest om het er allemaal in te krijgen en lijkend op de originele. Aangezien ik wil dat de lieren nooit af kunnen wikkelen zonder dat daar opdracht toe gegeven wordt bouw ik al mijn lieren met wormwielen. Samen met Richard hebben we samen dit erin weten te krijgen om toch de juiste snelheden te halen en ook voldoende kracht om de giek op te trekken.
En dan hier de 2 vertragingskasten samen op de contragiek. Ondanks dat het op de tekening er vrij fors uitziet valt dat in het echt toch best tegen. Ik heb de kasten nog niet in vorm gefreesd om de referenties naar de maten nog niet kwijt te raken. Dalijk als de lier compleet af en werkend is frees ik de schuine vlakken aan de gedeeltes en komen er nog wat afdekplaten en diversen op.
Aangezien de tijd voor Goes begon te dringen heb ik de printer maar aan geslingerd om de resterende onderdelen waar niet veel kracht op komt te printen. Deze ga ik later allemaal nog vervangen voor metalen onderdelen maar hier wil ik gewoon de tijd voor nemen.
En als dan alles een beetje samengesteld wordt krijg je dit en begint het al ergens op te lijken.
Ook de motorzijde past mooi zo al moest de motoras nog wel afgedraaid worden.
En als dat dan gebeurd is past het dan mooi in elkaar hier nog zonder tandwielen.
Toen eindelijk de tandwielen binnen kwamen gelijk begonnen met deze in te bouwen.
En hier de wormas.
tot zover update 1.