Lief en leed met E regelaars

Discussie in 'F3A' gestart door Ed Heemskerk, 24 dec 2014.

  1. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.078
  2. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    756
    Is inderdaad wat ik bedoel.
     
  3. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.332
    Locatie:
    Lisse
    Inmiddels 100+ vluchten gemaakt met de D3 Governor regelaar.
    Een heel goed produkt wat alles doet wat het belooft.
    Je moet er wel aan wennen en een nieuwe vliegstijl aanleren,
    Geen rem maar een constant toerental op stationair , een constant toerental tijdens de figuren.
    Geen snelheid toename bij opvolgende rollen combinaties.
    Met windstil weer een zeer korte landing mogelijk.

    Minder vergaat het met de YGE regelaar, de YGE 65 HVT is heel erg goed met ook een governor instelling.
    De F3A rem van de grotere regelaars is ronduit teleurstellend.
    In de maximale remstand in het F3A programma is de rem gewoonweg te zwak.
    In de Glider modus is de rem krachtig genoeg maar deze setting is in de F3A modus onbereikbaar.
    Tijdens verticale downlijnen begint de regelaar te krijsen alsof de motor out of timing is.
    De regelaar is niet meer te koop en is vervangen voor de YGE 145 HVT.
    Nadat een van de YGE 120 HVT regelaars niet meer werkte heb ik tegen een gereduceerd tarief een YGE 145 HVT regelaar gekregen.
    Leuk voor een schaalmodel maar niet voor F3A.
    Na mijn vragen over de F3A rem geen reactie meer gekregen van de fabrikant.
     
  4. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.332
    Locatie:
    Lisse
    Toch een bericht gestuurd naar de TD van YGE en direct daarop een reactie gekregen.
    Heel veel excuses en een scala aan informatie.
    Er is een nieuwe feature toegevoegd een zg freewheel functie.
    Hierbij kan je een constant toerental instellen op stationair zoals in de Governor modus.
    De motor blijft lopen op stationair zoals bij een brandstofmotor met het ingestelde toerental, dan heb je een rem als bij de D3 regelaar.
    Als je met 3 vliegcondities werkt kan je voor elke vliegconditie een stationair toerental instellen.
    Je kan ook een uitschakelaar toevoegen.
    Op te testbok werkt het direct goed.In de hogere toerentallen heb je geen constant toeren functie als bij een echte governor instelling.
    Nu nog mee vliegen.
     
  5. Ed Heemskerk

    Ed Heemskerk

    Lid geworden:
    5 sep 2007
    Berichten:
    1.332
    Locatie:
    Lisse
    Inmiddels ook de F3A brake goed werkend gekregen.
    Normaal werkt een regelaar tussen 100 % + en 100% - in het servoweg programma.
    In een instructiefilm van YGE wordt -110 % aanbevolen om de F3A rem in te stellen.
    Bij Futaba is het anders, de instellingen moeten tot wel +130 % aan de stationair kant worden verhoogd om een 99% maximale remkracht in te kunnen stellen.
    Inmiddels ook een YGE regelaar in mijn Visa gezet in combinatie met een Hacker Q 80 11 S met freewheel functie .

    Het was leuk om lief en leed te delen, dit soort regelaars worden waarschijnlijk niet veel gebruikt en ingezet om nog verder op in te gaan.
    Tijd om het draadje te sluiten en de magic af te bouwen.
     

Deel Deze Pagina