Liefhebber gezocht om Batavia details af te maken 1:50 , 125 cm

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Stephan Kertész, 14 jan 2020.

  1. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.784
    Locatie:
    Ittervoort
    Ik plaats dit voor iemand op marktplaats, ik denk dat hier wel iemand is die er animo voor heeft.
    Reageer aub niet hier maar via de link op marktplaats.
    Kan ook via mij maar je kan beter rechtstreeks de persoon benaderen.

    https://www.marktplaats.nl/a/hobby-...-25-m.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

    Batavia 1,25 m verdere details afbouwen,materiaal kosten en kleine vergoeding schaal 1:50 Gebouwd volgens originele tekeningen van de Batavia werft zelf ,,voor interesse, graag na mail telefonisch contact Dank je Gr Henk
    $_86.JPG $_87.JPG $_88.JPG $_89.JPG $_90.JPG $_91.JPG $_92.JPG $_93.JPG $_94.JPG $_95.JPG
     
    Marcus Botanicus vindt dit leuk.
  2. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Aanvulling op dit bericht:
    Ik had afgelopen zomer contact met de eigenaar van dit model. Het schip is in de periode 1985-1995 gebouwd naar de originele Batavia tekeningen die tijdens de bouw van de replica in Lelystad gemaakt werden. De bouwer was bevriend met de opzichter van de werf en kon dus makkelijk aan kopieën van de tekeningen komen.

    Het model wat je hier ziet is behoorlijk af, maar er ontbreken alle ornamenten aan. Afbouwen houdt dus in het maken van alle ornamenten en het schip volledig verder optuigen.
    Misschien hier niet helemaal duidelijk: de huidige eigenaar wil het model niet wegdoen, maar zoekt iemand die het voor hem af kan maken.
     
    Herby63, Jaques en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  3. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.784
    Locatie:
    Ittervoort
    Tegen een kleine vergoeding en de onkosten had ik begrepen. @*Hans* ik had al een vermoeden dat jij er meer over wist.
     
    Marcus Botanicus en *Hans* vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina