Nou Richard, ik vold die fenestron al zeker 4 maanden. Ik heb namelijk 4 maanden eerst georienteerd op internet van wat wil ik nou gaan doen met de heli hobby. Wordt het 3D of Schaalvliegen enz.
Mijn keuze is gevallen voor het schaal vliegen. Dus heb ik al eerste mijn 2 rompen gekocht. Ik heb de aleerlaatste 2 bij Quartel gekocht aangezie ik overal zie dat de Align HF4501 uitverkocht is.
Mijn idee was om jou te volgen, maar met een EC 135 Politie versie, omdat jij al de Lifeliner heb gedaan. (De 2de romp ben ik nu bezig aan het schuren om daar de KLPD versie van te maken naast deze Ferrari Versie.
Ik namelijk 2 heli's. Een Trex 450SE (in de Ferrari romp) en een TD Mini Titan 325E. Als dit project af is ga ik aan een 500-600 beginnen ergen in de grote vakantie.
In ieder geval heb ik gister heel wat info kunnen krijgen rechtstreek van Flying Hobby waar ik de Fenestron van heb besteld (die Chinezen zijn dol enthousiast van mijn heli lachuuuuh) en heb al wat aan passingen gedaan. Ik heb namelijk ook contact via mail met Philip op You Tube.(Hij schijnt een fenestron expert te zijn en heeft meerdere fenestron tests uitgevoerd.) Hij is de man waar het allerlaatste nieuwe filmpje van de fenestron van gemaakt is in een Align romp.
Hij heeft ervoor gekozen om de bladen wat af te knippen. Als je het filmpje goed ziet of in zijn profiel gaat kunnen jullie meerdere filmpjes zien van hem. Ik heb toch genoeg extra bladen dus heb ik deze tip alvast gevolgd. Voalaaa probleem met de riem de riem is nu opgelost.
Laaste probleem om aan te werken is; De stang van de heckservo soepel krijgen. Het gaat nameleijk door een gaatje in de behuizing van de fenestron. Deze heb ik nu ook netjes open geknipt en geveild zodat ik nu de stamg loodrecht en soepel kan laten struren door de servo. Ik heb door dit probleem al 3 servo's doorgebrand namelijk.
Ik heb gister avond laat effe proberen te hoveren, maar daat gaat niet goed omdat de servo niet soepel naar het midden terug gaat. Dus de staart reageerd als een beest en dat veroorzaakt ongelukken.
Dus nu is het een kwestie van (laatste keer hoop ik) de mechanisme uit de romp halen om de servo en stang precies op positie kan krijgen zodat hij lekker soepel terug naar het middel punt komt.
Zie hier wat ik in ieder geval heb kunnen krijgen aan info:
Well I got my heliartist fan v2 fenestron
Before the installation, my first findings are that it is but it is not perfect:
-Finishing is good but sand paper for finition is necessary;
– Despite a trimming too loose a dimensioned (bottom), the double "cranck shaft" freedom is bad, the tail servo would force too much. As a result must play the file on each blade foot (rubber removal screw thread, rounded foot blade grip tip), put a linkage ball in place of the alu spacer (elsewhere on Fung pictures illustrate this modif) and use a ball link sizer as the drum rotates. At the end of the day it infinitely better walking even if it remains a light hard point to neutral;
Finally, the fenestron is returned in my fuselage that after it is to be split (see next photo)!
According to the u.s. forums is fairly common but anyone know if the concern comes from the fuselage or the fenestron... Finally saw that both are at Héliartist, is a "foirade" somewhere. This I have not concern because I wanted to cut everything anyway to make a few changes on the tail.
Good that there is I have played in the Dremel, the fuselage separated at the level of "tube" that is, the inner part:
The fenestron framework has been stalled and implemented so that it is properly in the axis of the helicopter. This is in its initial configuration, ugly, he and positioned obliquely backward with some above on the left.
I've then modeled in plastiline a fitting which is an own link between fenestron framework and the fuselage, history of no longer having the vile stall of course passing given the 635 real fenestron galbe.
Now, to do that heavy "size" fitting mould for being a strong and lightweight carbon fiber. The idea would be to take the fenestron on half-shell, the other half being only cosmetic hull