liften CC-01 Tamiya Pajero

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door marcelvdwart, 10 apr 2010.

  1. marcelvdwart

    marcelvdwart

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Rosmalen, NB
    :thumbsup:Dag Allen,

    Ben een echte noob op RC autogebied. (druk bezig bij jullie boten-collega's in het forum)
    Maar:
    Ik heb met mijn zwager zijn 1e Tamiya super figter in mekaar gezet, en dit is ook een leuke job!

    Met wat geluk heb ik een Tamiya pajero MTW (re-release) op de kop kunnen tikken.
    Nu be ik totaal niet te spreken over de banden, lijken net slicks. De rijhoogte en sturen schijnt maar zozo te zijn
    Ik wil dus 3 dingen veranderen vooralsnog (uiteraard ook lagers..)
    -Andere banden en klassieke velgen
    -betere stuurinrichting
    -geheel beetje ophogen en meer veerweg.

    Ik zoek graag tips en liefst ook merken/artikelnummers/site van deze spullen, want er is zooveel, maar eigenlijk weer weinig voor het CC-01 chassis....

    laat ik een voorzet geven:
    -voor banden, lijken mij de 1.9" s.d.i trail doctor erg mooi (geen winkel gevonden) in combinatie met de oem 1.9 white steel beadlocks (RC4WD - The Ultimate RC Products) zijn wel dure wielen hoor en ze komen maar in set van 4, terwijl we nog een spare op de achterkant moeten zetten!!
    is 1,9" een goede match en gaat dit goed samen? zijn er alternatieven? op pics van andere wielen en banden?

    Ik hoop dat dit een levendig topic wordt, wat me genoeg inspiratie geeft om een leuk verslag bij te houden.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2010
  2. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    een goede keuze een xc/cc chassis,
    er zijn veel hop-up parts te koop ervoor,
    er is hier ergens al een aparte topic over,daar staan ook de links naar sites met de hop-ups,
    ik vind het jammer dat tamiya bij de re-relaise geen andere stuurinrichting erin hebben gepropt,
    www.gpmracing.com daar is nu nieuwe hop-ups aan toegevoegd,
    en de prijzen zijn nog leuk en de verzendkosten vallen mee,
    rcchannel www.rccarparts.biz heeft een hele alu aandrijflijn voor 107 euries excl verzendkosten,
    voor schokbrekers zou ik ze van de tamiya tlt nemen lekker lang,
    zie www.modellbau-seidel.de
    succes ermee,
    mvg markioo
     
  3. marcelvdwart

    marcelvdwart

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Rosmalen, NB
    Je bedoelt de TLT 01 denk ik?

    ja ik heb die ook in Haarlem op de tamiya beurs gezien, maar idd dan staat tie hoog op zijn poten hoor. dan moet ik van voren ook soortgelijke dempers vinden.
    Anders staat deze erg voorover op zijn poten, want volgens mij zijn ze zeker 100mm?
     
  4. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    ik stond daar met xc/cc chassis met tlt schokbrekers,
    de veerweg is 2x zoveel,enkel dit is een pijpje met een veertje erin,
    eigenlijk moeten er nog olie gevulde op maar die heb ik nog nergens gezien,al vind ik het nu ook prima rijden,
    qua scheef staan voorover valt wel mee hoor,voor zit je met de draagarm die niet ver op/neer kan,ik heb er wat weg gevijld,maar maakte de draagarm zwak,
    ik heb de rcchannel alu ophanging/achteras in bestelling staan compleet 107 euries,
    komen nog wel de kosten van de postduif bij,
    maar een vriend van me die wil ook nog wat er vandaan hebben dus de bestelling ligt nu bij hem en zo delen we de verzendkosten/postduif,
    heb wel net een site gevonden met andere mooie schokbrekertjes die je in kan stellen op onder grond/terrein/rij eisen www.junfac.com
    mvg markioo
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2010

Deel Deze Pagina