Lightra delta

Ik ben bezig met het bouwen van een lightra delta van ymax.nl

Heb er maar een nieuw draadje voor gemaakt aangezien ik zag dat al meer mensen met deze kist bezig zijn....

Ik maak er wel gelijk een light---ra delta van.....

Het is al de wat nieuwere versie met afneembare staart om schade tijdens transport te voorkomen.

hier al wat foto's:

Lightra3.jpg

Lightra5.jpg

Lightra7.jpg

Lightra8.jpg

Laatst bewerkt:
Hier even de setup die ik ga gebruiken(geen garantie hoe hij ermee vliegt, is experimenteel)

2x HXT500 servo
1x 25A Turnigy plush (18 zou ook genoeg zijn, maar deze regelaar heb ik nog liggen)

1x 1300mAh 3s zippy flightmax(deze gebruik ik ook in mijn swiftII)
(laat je niet misleiden door de foto's in de eerste post, hier heb ik een 2200 mah batterij liggen, maar das puur voor de verlichting voor de foto's)

1x turnigy C2826 1650KV

Prop weet ik nog niet zeker, maar ik denk dat ik er een 6x4 op ga zetten in eerste intantie.

Verder komt er een orangeRX ontvanger in(DSM2).

Leuk ding!
Ik weet niet hoe groot hij is, maar ik vind HXT500 servo's wel wat licht.
Waar is die vin van gemaakt, aluminium of zo? Of is het zilveren folie?

De spanwijdte is 50 cm. die staartvin (kielvlak) is gemaakt van 3 mm balsatriplex wat bespannen moet worden. Zo te zien heeft Corne dat gedaan met alufolie.

Ik moet die van mij ook maar eens afbouwen..........

Is inderdaad gecoverd met zilveren oracover, daar komen ook nog blauwe leds op(heb ik er net opgezet, en ben nu het overige coverwerk aan het afmaken....zal morgen(of moet ik zeggen vandaag) weer wat fotootjes posten als het coveren geheel voltooid is.

Hier nog ff een update..het coverwerk is af, nu de setup er nog goed inleggen qua zwaartepunt.....en dan kunnen we een keertje gaan proberen hoe hij vliegt....

Lightra15.jpg

Lightra20.jpg

Lightra11.jpg

Setup is afgerond, alleen zwaartepunt kan een probleem worden...

Setup:

Motor: Turnigy C2826 1650KV
ESC: Turnigy basic 25A
Servo: 2x HXT500
Accu: Turnigy flightmax 3s1p 1300mAh
Prop: APC 7x4 Electric

Het geheel trekt op tafel nu 16A max.

Ik denk er wel aan om misschien een grotere prop te gaan gebruiken, voor wat meer snelheid....eerst eens kijken wat ie zo doet......

led stips zijn van HK.

Na 30 gram lood is het zwaartepunt beter, alhoewel nog niet optimaal is er nu mee te vliegen....

Het viel me erg mee hoe goed de kist ondanks zijn kleine spanweidte zichtbaar is op grotere afstand.....en hij gaat ook lekker snel.....zeer leuke kist dus

Een Aanrader !!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat mis ik ...

Hoi Corne,

Leuk kistje. Het enige wat ik mis zijn beeldjes van een gelukte handstart en een landing (om een beeld te krijgen hoe het gedrag bij lagere snelheden is. Boven de 60 kmh zijn de beelden overtuigend genoeg.

Volhout

Hoi Corne,

Leuk kistje. Het enige wat ik mis zijn beeldjes van een gelukte handstart en een landing (om een beeld te krijgen hoe het gedrag bij lagere snelheden is. Boven de 60 kmh zijn de beelden overtuigend genoeg.

Volhout

************Start en landing zijn geen probleem, echter ligt mijn zwaartepunt nog wat achterlijk dus op lage snelheid is het wel opletten, maar ik zal kijken of ik vanavond iemand de start en landing kan laten filmen. (vanavond is er iemand die fatsoenlijk met een camera om kan gaan dus dat scheelt......)**************

De beelden laten nog even op zich wachten, met wat weinig uitslag ging de start deze keer niet zo goed, en heb wat schade aan een van de tips, dus ff repareren en dan gaan we er weer voor.

Laten we zeggen dat vandaag niet echt mijn dag was....de squall ligt ook aan diggelen...motor stopte ineens toen k weinig hoogte en heel weinig snelheid had.....en pcies op de gravelweg...dus dat komt nogal aan...:-(

Laatst bewerkt:
Je dag niet hebben ....

Jammer Corne,

Ik hoop dat de schade een beetje netjes te herstellen is. Ik wacht wel af of er nog een filmpje komt.

"je had je dag niet". Bij mij duren die dagen meestal een hele week. "je week niet hebben".
Dat zijn dan de weken dat de grijze bak overvol is. Gelukkig heb ik er niet zo veel, anders is de glans gauw van de hobby af. Ik heb afgelopen week zelfs moeten opruimen (kisten weggooien die volledig inzetbaar waren) om ruimte te maken.

Volhout

Laatst bewerkt:
Nou ik zal begin volgende week, of misschien morgen eens kijken of ik de delta ff repareer, heb namelijk ook al een nieuwe squall gekocht, maar die moet ook nog geairbrushed worden natuurlijk.....

Hopelijk dat ik binnenkort nog een vluchtje kan filmen.

Je hebt er zo te zien flink veel tijd en moeite in gestoken !
wel een heel erg mooi resultaat :)

Mag ik je voor het gooien een tip geven, probeer eens je hand andersom te houden en de leading edge in je hand te pakken dat geeft wat meer controle met gooien.
Zie het filmpje als voorbeeld:

Groeten, Yannic

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt er zo te zien flink veel tijd en moeite in gestoken !
wel een heel erg mooi resultaat :)

Mag ik je voor het gooien een tip geven, probeer eens je hand andersom te houden en de leading edge in je hand te pakken dat geeft wat meer controle met gooien.
Zie het filmpje als voorbeeld:

Groeten, Yannic

Tja half werk doen we niet aan he ;)

Tis ook een kwestie van te veel exponentieel denk ik, zeker bij het weggooien wil je wel ff gemakkelijk kunnen corrigeren, en dan moest ik dus meer dan ik gewend ben sturen. Hierdoor is het waarschijnlijk verkeerd gegaan.

Hopelijk heb ik komende week tijd om hem te repareren en dan kunnen we weer vliegen....

groet,

Corné

Hallo,
Ik heb gister ook een Lightra delta aangeschaft maar zit met het volgende probleem. In de manual op de site wordt nergens een zwaartepunt aangegeven. Kan iemand mij vertellen waar het zwaartepunt ligt?

Hallo,
Ik heb gister ook een Lightra delta aangeschaft maar zit met het volgende probleem. In de manual op de site wordt nergens een zwaartepunt aangegeven. Kan iemand mij vertellen waar het zwaartepunt ligt?

Cg ligt waar de voorste ligger de middenribben raakt.
Morgen zal ik dit in de manual opnemen en hier een foto
Postten voor de duidelijkheid.

Back