Ligt het nou aan Volvo?? *** nu ook filmpjes ***

Het is inderdaad een omgebouwde Dickie heftruck, en wel de kleine variant. (Dickie heeft een grotere variant in het ass. gehad.) Deze heb ik op Marktplaats gekocht voor iets van € 20,= geloof ik.
Na de eerste proefrondjes gewoon origineel heb ik snel 2 snelheidregelaars besteld bij CTI, Aichtal. Waarom hier? omdat deze zo groot zijn als een euro muntstuk, en dat is handig in een kleiner model. De originele electronica eruit 'slopen', op elke electromotor een snelheidsregelaar aansluiten. 3 kanaals ontvanger erin (das minmaal nodig) en de stuuras ietwat aanpassen zodat en een servo erop monteren. (mbv tieraps kom je een heel eind...)
Voor zwaardere pallets heb ik nog een plak lood acterin geplaatst. Zo is hij wat stabieler.

Zo heb je voor pak 'm beet € 75,= (excl zender) een leuk speeldingetje. Hij haalt het bijalnge niet bij een robbe heftruck, maar daar is de prijs dan ook na.
Waar je hem nog 'nieuw' kunt kopen weet ik ook niet, op de site van rz farmtoys heeft hij wel gestaan alleen kan hem nu niet meer vinden.Ebay is denk ik de gootste kans om er 1 tegen te komen. (of marktplaats en dan geluk hebben....)

Naar het schijnt kan je de Bruder heftruck ook ombouwen, dit is echter welmeer werk aangezien de aandrijving voor mast en wielen nog helemaal gemaakt moeten worden.

Hopelijk heb ik zo wat antwoord kunnen geven. Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Sjon

ik vind die heftruck er wat minder er uitzien vergeleken bij een dickie heftruck
maar waar zou je zo moeilijk om doen als je een dickie heftruck zo makkelijk kan ombouwen.
volgensmij is het niet zo heel moelijk om er aan te komen 2 dehands gewoon bij ebay

mvg v8-leono

Hallo,

Ik denk dat ik deze wel mooi vind.

R/C HEFTRUCK YALE 1:14

Dit word hem waarschijnlijk ook.
Even rood spuiten en wat aanpassingen en dan rijden maar :D

Wat vinden jullie ??

das volgens mj geen rc heftruck

dus moet je alles aanpassen hef/kantel mast, dif. om te rijden en een stuuras!!!

das wel weer een hoop werk!

03010921.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo,

Inderdaad ik zag dit ook al maar als je de website moet geloven dan is het toch echt rc

Indoortoys

(linkje naar de website)
En anders zou ik altijd nog zo ver kunnen gaan om die anderen met wat plamuur aan te passen toch ?

Stephen

Hallo,

Inderdaad ik zag dit ook al maar als je de website moet geloven dan is het toch echt rc

Indoortoys

(linkje naar de website)
En anders zou ik altijd nog zo ver kunnen gaan om die anderen met wat plamuur aan te passen toch ?

Stephen

idd het staat er wel bij miss een andere hefttruck op de foto erbij!!

je kan ook ff marktplaats en ebay afzoeken naar een dicky of robbe hefttruck.

dit is mijn robbe hefttruck en op de lepes de dicky hefttruck van sjon

18102009189.jpg
[/QUOTE]

De chauffeur wilde aan al die Scania rijders (King of the Schroot :( :() even laten zien wat een geweldige 6 cilinder in lijnmotor er in deze VOLVO ligt met veel PK's !!!
Scania heeft hiervoor een dieselolie slurperende V8 cilinder voor nodig, die bovendien in gewicht ook veel zwaarder is !!!

@ Piet , je moet ook altijd maar zo denken :

Liever 6 klappen dan 8 klopjes :mrgreen: ;)

Back