Lijmen EPP foam

Mijn body van mn vliegtuig is compleet doormidden na een crash.
Het materiaal is EPP foam.

Is dit goede lijm om dit te herstellen?
BSI Super-Gold Thin Foam Safe Odorless (BSI 121)
BSI121-450.jpg

Of is er een die meer geschikt is?
Alvast bedankt!

Ja hoor, werkt prima. Je kunt ook goedkopere lijm gebruiken, als het echt EPP is kun je ook gewoon secondenlijm van de WIBRA gebruiken. Vijf tubes voor maarliefst 55 cent.. Altijd handig om in je vliegkoffer te hebben ;)

-edit- zoals verwacht ben je nieuw op het forum, voeg even wat meer persoonlijke info toe zoals leeftijd, locatie.. Geeft een iets beter idee van je technisch inzicht en vliegervaring (niet altijd, ik weet het)

Idd wel even vermelden met bruislijm met gewone houtlijm gaat het geen succes zijn.

ow, ik gebruikte eerst gewone houtlijm en dat werkte ook goed. maarja, waarschijnlijk is bruislijm beter, maar dat bruist (wow, niet verwacht:rolleyes:) en dan komen de delen niet mooi tegen elkaar aan, vind ik.

Gewoon lekker op secondenlijm houden dus ;) altijd inzetbaar (alleen niet als het vriest), lekker dun dus loopt overal goed tussen, tast het schuim niet aan, vervormt niet en geeft geen (duidelijke zichtbare) lelijke lijmvlekken, is spotgoedkoop (als je secondenlijm voor EPP bij de modelbouwzaak haalt ben je echt een dief van je eigen portemonnee) en het mooiste is, als een tubetje hard geworden is gooi je die gewoon weg en pak je een andere; voor minder dan drie euro heb je twintig tubes in je vliegkoffer.

-edit- inderdaad, een spuitbusje kicker is nog wel een goeie aanvulling; alleen wel de delen goed tegen elkaar houden want het droogt letterlijk in een seconde.

Als kicker kan je trouwens ook gewoon wat water laten koken en er bakpoeder (NaHCO3) aan toevoegen, mag redelijk wat zijn. Dit mengsel in een spuitbusje doen en werkt heel goed! Na een tijd zakt het bakpoeder naar de bodem maar na wat schudden is alles weer goed vermengd.

Super, bedankt voor alle reacties! Ik had niet gedacht dat simpele secondelijm voldoende zou zijn. Weer wat geleerd, thanks! :D

@Sadkingbilly: Terechte opmerking, ik zal snel mn profiel even aanpassen met wat meer info inderdaad. :)

Back