Lijn bestuurde F-16

Hallo

Ik heb zelf een depron F-16 gebouwd van Gerald rutten (van hier op het forum) Hier de link:
http://members.tele2.nl/geraldensuzanne/Depron%20F16.htm

Mijn broertje vond het wel leuk om deze van hout te bouwen, en heeft deze met zijn figuurzaagje uitgezaagd en in elkaar gezet.
Nu bedacht ik zomaar op eens zou deze niet lijnbestuurd kunnen worden.
ik heb hier nog een enya 1,6cc stationair motor liggen dus ik zie het wel zitten.
nu alleen nog de vraag: gaat dit wel vliegen?
er moet natuurlijk nog van alles gebeuren om hem vlieg klaar te maken zoals roeren uitzagen,scharniertjes inlijmen,schilderen en noem maar op.
ik heb zelf 0% ervaring met lijnbesturing alleen met Rc.

Hier wat foto,s

sorry voor de wazige foto,s maar ik heb ze met mijn mobiel gemaakt.
full

full

full

Mvg

Wilbert

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet het niet,???
waar wil je de motor plaatsen en de tank,en je zult lijnen moeten hebben van ongeveer 13 meter voor een Enya 1.6

Kom Kom, Herbert, een beetje positief denken!
Met een Cox moet het zomaar lukken. De neus eraf, vulstukje erop en vliegen maar.

Nou Gerben,als ik het voorbeeld zag is het nog een behoorlijke kist ,en als ik het goed zag moet de motor in de staart gemonteerd worden,een duwwer dus.

Met een duwprop kan een Cox ook prima aan de achterzijde worden geplaatst.
Je bent meteen af van het probleem met de lange leidingen en tankjes.

Het moet wel mogelijk zijn, maar je verlaat de platgetreden paden, zodat je voornamelijk op experimenteren aangewezen zult zijn. Ik zou eerder een motortje in de neus zetten dan achterop. De leadouts zullen denk ik vóór de voorlijst van de vleugel moeten lopen, in ieder geval de voorste leadout. Als je geen ervaring met lijnbesturing hebt vrees ik de kans dat het niet gaat lukken wel erg groot is. Als het je om lijnbesturing gaat zou ik de energie dan liever (in ieder geval eerst) in een conventioneler model steken. Als het je om de F16 gaat zou ik eerder denken aan een rubberaangedreven vrije vlucht model van Depron, of natuurlijk een RC indoor model met electrische impeller.

het was ook maar een vraag of het kon.
maar dan ga ik er maar ook niet aan beginnen.
heb ook nog heel wat te doen taxi bouwen+ nog een watervliegtuig dus...

Ik zou toch een poging wagen, als ik jou was. Je kunt de malste dingen LB laten vliegen. Voor kenners van de klasse 'Gekke Gans' is dit een makkie. Hoe groot is die F-16?

Als ik post 1 lees is hij 15 en heeft er ook geen verstand van. Dus waar bemoei jij je mee dropstaaf. Je hebt vast geen kinderen.......

zeg wil jij je brutale snater eens dicht houden,je hebt het hier wel tegen een van de topmensen uit het lb gebeuren,en Henk organiseerd tevens LB dagen voor zulke jongens van 15 .
mischien ook iets voor een dropstaaf zoals jij bent.

vliegeniertje zou je heel dadelijk je grote mond dicht willen houden!!!
ik vlieg al 2 jaar dus al aardig wat ervaring.
ik dacht dat je iets volwalsener kon praten als je 36 bent!!!!!

Back