lijnbesturing.nl is volledig vernieuwd

De site van lijnbesturing.nl is volledig vernieuwd.

De site is van de eerste versie van Joomla naar versie 1.7 gegaan.
Ik heb kromme vingers van control a c en v.
Het heeft me erg veel tijd gekost. Hoewel een aantal pagina's zijn nog niet helemaal netjes zijn.
Ben ik er erg blij met het resultaat.
De site is nu makkelijker te onderhouden. Mocht je artikelen foto's of iets anders hebben neem dan contact met me op. Het toevoegen van Foto's is nu in een paar klikken voor elkaar.
De structuur is beter opgebouwd. Dit draagt weer bij aan een eenvoudiger onderhoud.

Mocht je onverhoopt nog zaken tegen komen die niet in orde zijn laat het me dan even weten.

Op de to-do list staan nog:
-De pagina's met links
-Het afmaken van het bouwverslag van Henk.

Groet Robert-Jan

Mijn complimenten.
Ik weet wat voor hel het kan zijn om een site van 1.5 naar 1.7 over te zetten.
Laat staan van 1.0 naar 1.7...

Ziet er netjes uit.

Dank je Owen,

Dit is prettig te horen van iemand die er echt verstand van heeft. Zomaar even omzetten is er echt niet bij.
De link pagina b.v. is opgemaakt in cellen even de HTML code copieren en hup. Nauw niet dus. Blijkt dat de cel randen in alle artikelen gestippeld weergegeven worden. Nu kan je de cel randen op hidden zetten. Maar dan laat chroom ze in de editor niet meer zien. Dus voor cellen in je editor maar weer terug naar IE8. IE8 geeft natuurlijk weer andere problemen.
Vervolgens geeft elke browser een hele eigen uitlijning aan de pagina. Er is zelfs een verschil tussen IE8 en IE9. Het mooie is dat alle artikelen wel opgemaakt waren met cellen. Dus kan je alles nog een keer nalopen in kladblok. Het resultaat nog krommere vingers van control a c en v.
En dan heb ik het nog niet over extensions gehad. Er was er een bij die de hele site plat legde zodra hij geactiveerd werd.
De enige extensions die werkte zijn :
Akeeba backup
En wgpicasa
De andere doen net niet of helemaal niet wat je wilt.
Wgpicasa is erg gaaf. Als ik nu een foto’s upload naar mijn picassa album komen ze automatisch op de site te staan.
Ik heb er nog meer grijze haren bij gekregen.
Maar het resultaat mag er zijn, een goed onderhoudbare site.
Ik heb gisteren voor het eerst video’s toegevoegd ziet er fraai uit dacht ik.

Groet Robert-Jan

ha ha En dan moet je je voorstellen dat je ook nog eens een hoop extenties op PHP niveau hebt ge-edit... Marteling is er niets bij. ;)

Ik zie dat je voor de link naar de video's doorlinkt naar Youtube.
Je kan ze ook op de site zelf 'embedden'.
Zoals ik bijvoorbeeld op Boomkampstraat heb gedaan.

Mocht je ergens hulp bij nodig hebben wil ik best een blik werpen.

Maar nogmaals: Het ziet er goed uit, en een site moet ook groeien in zijn nieuwe vorm. Het heeft zeker veel potentie.

Robert-Jan, wij hebben ook iemand op de vliegclub Heemskerk die aan lijnbesturing doet. Waarom kom je niet eens bij ons trainen? Lekker in de buurt ;)

Robert-Jan, een hele grote duim omhoog :thumbsup:

Ik zie dat mijn essay ietwat verkruimeld is in verschillende soorten van opmaak, maar zoals Owen al zei, je hebt er al een hoop werk in gestoken en het moet langzaam verder groeien.

[Frans]Hoed![/Frans];)

Voor wie een makkelijke manier zoekt om het zwaartepunt van je model te vinden.
Kijk op lijnbesturing.nl >werkplaats >bouwverslagen > zwaartepunt

Groet Robert-Jan

We zijn er trots op dat er weer een nieuw bouwverslag van een top piloot/bouwer is geplaatst.

Het is een vrij uitgebreid verslag met heel veel foto's. Genoeg voor minimaal 2 avonden leesplezier.

Ik zou zeggen ga kijken geniet er van en doe inspiratie op.

Vooral over de bouw volgorde is goed nagedacht.

B.V. eerst de scharnier gaten in de liggers maken en dan past de flaps bouwen.

Als je het leest is het logies alleen maken de meeste bouwers (waaronder ik) de scharnier gleuven nadat de flaps gereed zijn.

Let ook op de tooltjes die gebruikt worden.

Groet Robert-Jan

Informatief, maar 56 pagina's bladeren is wel heel erg veel en onoverzichtelijk.
Ook die timer, ik snap daar niks van.
Geen beschrijving hoe het knopje werkt, hoe je de software in de micro moet zetten of hoe je hem gebruikt :(
Daarnaast is de zgn bootloader niet te vinden en hoe / waarom sluit ik het aan op de pc ?

Beste Sjacheraar.

Bedankt voor je commentaar.

Begrijp ik dat je 56 blz te veel vind om door te lezen?
Het bouwen van een model kost +- 600 uur je begrijpt dat dit niet in 2 pagina’s valt samen te vatten.
Ik heb aan de zijkant een inhoudsopgave gemaakt zodat je snel kan navigeren.
Wanneer je het hele artikel in ene wilt lezen klik je gewoon op de knop “”alle pagina’s””.
Graag zou ik van je willen weten hoe het overzichtelijker kan.

Je klaagt er over dat er geen beschrijving is hoe de knop werkt.
Ik heb een uitgebreide pdf handleiding geschreven. Zie werkplaats -> Electro -> De timer van Robert-Jan. Er staan zelfs video’s bij. Een aantal vliegers weet helemaal niks van electro en vliegen toch vrolijk rond. Lijkt me dat het duidelijk is.

Dan over het zelfbouwen van de timer. De pagina begint met:
“Op deze pagina ga vertellen hoe de timer gemaakt is. Dit zal niet voor iedereen te volgen zijn. Maar als je zelf een timer wilt maken ga ik er vanuit dat je kennis van elektronica hebt.

Ik verwijs naar de site waar de uitleg van het des betreffende IC staat. Lijkt me zinloos dat ik dat ga vertalen op de site. Ik geef ook aan dat de boot loader al in het IC zit.
“Dit is een PICAXE-08M van PICAXE.COM dit is een normale PIC12F683 die voorzien is van een bootloader zodat je hem via de seriële poort kan programmeren.”

In het schema staat naar mijn idee aangegeven hoe je je seriële poort moet aansluiten.

Kortom ik ben van mening dat alle door jou aangegeven missende informatie gewoon op de site staat. Heb je misschien de pagina alleen vluchtig door gelezen?

Nogmaals. Als je ideeën hebt hoe het mooier of beter kan dan hoor ik dat graag.

Groet Robert-Jan

Ik geef opbouwende kritiek, ik kraak het initiatief niet af.

Ik ben maar een nono die op de site kijkt en niet echt kan vinden hoe eea werkt.
De bewuste PDF van de timer is foetsie http://www.lijnbesturing.nl/%3Cdiv%20style=%22background-color:%20#ffffff;%20font-family:%20Verdana,%20Arial,%20Helvetica,%20sans-serif;%20font-size:%2010px;">regelaar%201%20knop%20v1.1.pdf of ik doe iets heel erg fout.
Dat in de pic een bootloader zit die je van picaxe koopt zal wel, maar ik kan deze nergens vinden en / of downloaden vanaf de picaxe website.
Wat weer lochisch zou zijn anders verkoop je je product niet, dan bouwd iedereen het na.
Ik stel voor om deze informatie weg te halen en bv een verwijzing naar een simpele programmer (Circuits Online - Schakelingen - PIC programmer met externe voeding ) ervoor in de plaats te zetten.
Nogmaals, ik kraak niets af maar niet iedereen is een professional zoals jij bent of heeft kijk op wat voor jou normale kost is :)

Laatst bewerkt:
Beste Sjacheraar,

Als het goed is werkt de link weer.
Bedankt voor het melden.

Nog even over het PIC IC. De PIC is met een bootloader geprogrammeerd. Hiermee kan je hem direct via je seriële poort programmeren en debuggen. Je kan gratis software downloaden waarmee je hem in basic kan programmeren. De basic is erg krachtig. Het is dus een super simpele ontwikkelomgeving. Je hebt dus geen programmer nodig.
En om een beetje uit de kosten te komen vragen de mannen per chip een beetje geld voor de boot loader die er dus al in zit. Mijn software is geschreven in de basic die bij deze chip hoort.

Groet Robert-Jan

Jep, link doet het en het is me nu ook duidelijker geworden wat de timer doet.

Dus eigenlijk moet je een micro kopen van picaxe om de timer te maken ?
Kan je niet gewoon de HEX op de site zetten zodat men de pic met een normale programmer kan maken ?
Want er zit nog een addertje onder het gras, de meeste pc's, ook die van mij, hebben geen compoort meer.
Buiten de picaxe moet je dan ook nog het speciale USB snoertje kopen.
Op deze manier wordt één timertje, ik neem aan dat je er geen 10 nodig hebt, wel heel erg duur.

BTW, ik vind de oplossing om electro te vliegen schitterend met die stalen / koperen draden.
Ik neem aan dat de draden geisoleerd zijn want bij een looping zouden de draden kortsluiting maken (?)
Heb je geen last van spanningsverlies over de kabels ?

Vergeet nog te vragen, hoelang vlieg je op zo'n accu ?

Tegenwoordig mag je nergens haast meer met brandstof vliegen ivm geluidshinder, verontreinig enz.
Vroeger woonden wij in Bakkum aan de Heerenweg en vlogen wij met brandstof (Webra 1,5cc) op het land van Tienhoven achter ons, maar nu is dat ook waterwingebied dus brandstof is uit den boze.
Op Egmond mag je zelfs niet electrisch vliegen op het vliegveldje !

Laatst bewerkt:
Back