tekening is klaar . Voor de liefhebbers kan ik er een kitje van snijden . Even pbtje sturen gebruikte tekening https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:sc:EU:d8b05bcc-e779-44a3-85d8-0427677a8e3d. voor de mensen die zelf willen figuurzagen https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:sc:EU:823da0b3-376c-46ec-a6fe-7d4772840ed6
Maar hier zitten de door Henk en mij gesignaleerde fout(en) nog wel in.... Verdubbelingsplaten van 3mm zijn veel te zwaar, dat kan dunner ( zie tekst Henk). De romp is desondanks te breekbaar. Oplossing: Snij de rompkern, parallel aan de hartlijn, op de lijn van de vleugelonderzijde, helemaal door. Haal van de bovenkant van het onderste deel 5 mm balsa weg. Vervang dit door een grenen lat van 5 mm dik en even breed als het balsa van de romp. Blijft nog de versteviging van de stabilobevestiging: Bij de VT Airracer EXS (Extra strong ) liggen vleugel en stabilo beiden op deze versterkingslat. Ik meen dat ik je een keer een schets heb gestuurd van deze modificatie om op een Sweet Pea (?) toe te passen. Maar dat kan ik nergens meer vinden. Het geeft zo'n voldoening, je kist bij de landing in het gras een drievoudige salto voorwaarts met anderhave schroef te zien maken waarna er (alweer) niets beschadigd blijkt. Oprapen, lijnen ontwarren, tanken, starten en vort met de geit.
Hoi Bruno . Verdubbeling platen heb ik 2 mm Berk van gemaakt . In de romp zit een doorlopende lat van 8 X3 mm vuren , die loopt van de staart tot onder de voorlijst van de vleugel dacht dat ik ergens 3 mm had gelezen als advies . Kan ook nog naar 8x5 mm worden aangepast Het enige wat ik niet aangepast heb is het inlaten van het rudder in de romp . Dan moet ik een gat in het stabilo maken en dat leek mij per saldo niet veel op te leveren. geel 2 mm triplex blauw ( waar ken ik die kleur toch van ? ) balsa Rood vuren .
Nee, dat is overkill. Veel beter is een carbon- of alu buis van ~ 5 mm met aan beide uiteinden een stukje 2 mm spaak. Zie je (evenals de onderstelbevestiging) goed op deze foto van Henk:
het KMACh lijnbesturings weekend in Herentals zal doorgaan op 4,5 en 6 juli 2025. Limes racing zal zeker gevlogen worden. We bekijken samen met onze Duitse vrienden nog enkele kleine aanpassingen van de regels. Zo willen we het type van motoren uitbreiden met andere gangbare glijlager motoren zoals Enya 15 en Fox 15. Het is de bedoeling dat dit een leuke low level race klas blijft. Het gebruik van brandstof shutoffs wordt aangeraden maar is niet verplicht.
Hallo kein Shoestring oder Buster, aber vom Prinzip sieht man meinen Rumpfaufbau. Ein Rumpf ist mir seitdem nicht mehr durchgebrochen. Für den Rumpfdoubler Motorseite verwende ich 0,8-1mm Epoxy Platte und gegenüber 1.5mm Buchensperrholz . Alle Bohrungen sind mit 4mm Ad /3mm Id Messingrohr ausgebüchst. Der "Indy Racer" ist zu haben und sucht ein neues Team wahlweise mit P.H.15 , Force .15CNC , S.H. 15 oder OPS .15. https://www.rc-network.de/threads/hat-jemand-lust-auf-rat-race.375910/post-6905993
Hallo. There are 2 more dates for LIMES-Racing: 23.05. / 25.05.2025 Hammersbach / D, 'Die Circle-Dancer kommen' - control line meeting. 21.06. / 22.06.2025 Karken / D (close to Roermond/NL), control line event (F2B - FAI / Beginners, OTS, Basic Carrier, F4B-Semi Scale, Mini-Team-Race (over grass), Limes-Racing, Mouse-Racing (Cox Bees 0,8ccm). Groeten Willi
Hallo Willi gibt es das Fessenflug Treffen in Karken und dann wieder in Brüggen oder ist es ein separates Treffen? Gruß Harry
Hallo Harry. Wir wechseln uns im Jahresrhytmus ab! 2024 war die Veranstaltung in Brüggen, 2025 wieder in Karken! Termin: Wochenende 21. / 22. Juni 2025 Groeten Willi
Danke Willi, jetzt muss ich statt 6 Kilometer 16 Kilometer fahren. Das Leben ist so etwas von Schwer. Grüße aus Spanien, Harry
Limes racing in Herentals in 2025: 16 maart: Vriendschappelijke Limes racing (met BBQ. Breng je vlees/ vis/ veggie...) 4,5, 6 juli Rondvlucht weekend 9 november vriendschappelijk races/ training (opnieuw met BBQ)