Limit MaH bij regelaar?

• Topicstarter Topicstarter GankingGeek_Racer
  • Startdatum Startdatum
G

GankingGeek_Racer

Guest
Hallo,

is er een limit aan MaH bij een Snelheidsregelaar op Electro Vliegtuigen?

Nu zijn die nieuwe regelaars helemaal voorzien van slimme electronica.
Denk b.v aan een instelbare cut-off om je lipo's te beschermen enzo.
Zit er tegenwoordig dan geen cut-off op het stroom verbruik om de regelaar zelf te beschermen? Dit kan zelfs extra uitgerust worden met een temperatuur-sensor (dat hoeft niet veel zwaarder te zijn).

enig idee?

De duurdere regelaars hebben soms wel een stroombegrenzing. Ook zijn er die een temperatuur beveiliging hebben maar dit is niet erg zinvol. Voordat de warmte van de chip naar buiten is gekomen en de koelplaat erg opwarmt is al de nodige tijd verstreken. Binnenin kan de chip van de FET dan al lang doorgebrand zijn. Er bestaan FET's met een extra pootje of zelfs twee extra pootjes. Dat extra pootje is dan de zogehete kelvin uitgang. De spanning op dit pootje is afhankelijk van de temperatuur van de chip. Dat werkt wel heel snel omdat het dus direct op de chip zit. Het eventuele tweede extra pootje is een uitgang waar een spanning op staat die afhankelijk is van de stroom door de FET. Die kan je dus gebruiken voor de stroombegrenzing. Voor zover ik weet worden deze FET's niet gebruikt in de regelaars die wij gebruiken omdat ze te weinig stroom kunnen verwerken en omdat ze erg duur zijn.
HIER vindt je een voorbeeld van dergelijke FET's.

In regelaars worden inderdaad eenvoudiger fets gebruikt.

Ik zie dat gevraagd wordt naar limit van mAH dus gebruikte capaciteit.

Als dat echt zo bedoeld is i(geen vergissing) s het antwoord: nee.

Wel stroombegrenzing soms, maar capaciteit wordt in regelaar nog niet bijgehouden.

De castle creations regelaar hebben gelukkig een goede stroomgebrenzing.

Mijn sp280 motortjes vonden het 3s gebruik om mijn 2 motorige niet zo geslaagd, en gingen roken,
incl de bedrading in de vleugels.. :( Dat bengelde kaal los onder de vleugel.

Heeel apart om zoiets rond te zien vliegen..

De regelaar zegt: ik ben een 20 amp regelaar, meer krijg je niet.
Die was dan ook nog heel.
Nieuwe bedrading, wat plakband, en nieuwe sp300 motortjes (kunnen beter tegen 3s) en de handel vloog weer :)

Back