LINN logging truck

Ik wist waar ik aan begon Pieter. Het mooie van de Linn truck is dat er heel veel informatie te vinden is op internet ook beeldmateriaal. Onder andere deze link:
http://www.coachbuilt.com/bui/l/linn_mfg/linn_mfg.htm
Het mooie is niet alleen het bouwen maar dat je van alles bij elkaar moet zoeken wat toch een beetje past bij het geheel wordt. Een soort sport, zoals de rupsbanden de meeste zijn te breed en dan toch de goede verhouding vinden.
Zo ook de radiateur.
oo1927_Linn_Mussens_1.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hallo Henk,

Dat is het mooie van modelbouw, zelf uitzoeken hoe je iets moet maken/bouwen.
Ook als je een tekening hebt van het 1:1 model, loop je toch steeds weer tegen problemen op.
Dan is het mooiste als het dan ook nog lukt om het na te bouwen, ondanks de je soms concessies moeten toepassen.
100% nabouwen lukt bijna nooit, omdat het nu eenmaal zo is dat een bepaald onderdeel niet precies 100% is na te bouwen.

Succes met de bouw van de Linn Logging truck

Ik blijf de bouw zeker volgen.
 
Wat een apart voertuig die je aan het bouwen bent, veel succes met de verdere afbouw.
 
Wat een apart voertuig die je aan het bouwen bent, veel succes met de verdere afbouw.
Dat is wat ik mooi vind. Dat je iets weg zet, waar er als je op internet kijk zogauw geen 2e van ziet.

Nu ben ik bezich met de stuurservo. De test met tandwielen is gemaakt. Tevreden met resultaat, de ketting moet nog wat zwaarder worden.
I.v.m. vakantie zal de bouw stagneren. Maar kan mooi wat onderdelen/materialen bij elkaar zoeken zodat we straks weer verder kunnen.
 
I.v.m. vakantie zal de bouw stagneren. Maar kan mooi wat onderdelen/materialen bij elkaar zoeken zodat we straks weer verder kunnen.


Ik ken dat mocht niks mee nemen naar de camping. Dus zit nu dagen lang beetje Duitse forums af te struinen en dingen uit te denken en op te zoeken op ali.



Nog 2 nachtjes en ben weer thuis in me hobby schuurtje
 
Tja zo herkenbaar, voordat ik met stoom en de old logging industrie aan de slag ging was mijn hobby DC Car. Dat had als voordeel dat kon ik met vakantie meenemen in een koffertje (schaal 1/87)
Deze bouwer van het filmpje had ik als voorbeeld.
Foto's is eigen werk! Helaas werdt dit gepriegel te klein.

20170304_095857.jpeg
20170304_095723-1.jpeg
20170304_095436-1.jpeg
 
Tja zo herkenbaar, voordat ik met stoom en de old logging industrie aan de slag ging was mijn hobby DC Car. Dat had als voordeel dat kon ik met vakantie meenemen in een koffertje (schaal 1/87)
Deze bouwer van het filmpje had ik als voorbeeld.
Foto's is eigen werk! Helaas werdt dit gepriegel te klein.

Bekijk bijlage 451720Bekijk bijlage 451721Bekijk bijlage 451722

Hallo Henk,

Ik ben in 1964 begonnen met het verzamelen en bouwen en verbouwen van vrachtauto's, telescoopkranen, rups en mobiele kranen, bulldozers en shovels in de schaal 1:50, van diverse merken, maar het overgrote deel is toch Volvo.
Ik heb deze modellen nog steeds, ruim 300 stuks. (opgeslagen in verhuisdozen)
Je wordt ouder en ja, dan moet je vanzelf naar grotere modellen.
In 2004 begonnen met RC vrachtwagens te bouwen/te verbouwen in de schaal 1:14.8 en 1:14
Nu bouw ik alleen nog maar Volvo en Caterpillar.
Begonnen met een 2e hands standaard Wedico MB Actros, gekocht van iemand die gestopt was met de modelbouwen, omgebouwd naar een 5 assige Zwaar Transporttrekker.
Ja, ja, ik ben toen vreemd gegaan, maar er was toen niets anders voor handen.
Deze MB wordt straks omgebouwd naar een Volvo FH 16, als de Goldhofer dieplader klaar is.
 
Ja oude herinneringen Pieter! Mijn baan was op zolder 3x6 meter hoofdzaak was dc car baan stoplichten die echt werken kruispunten doormiddel van servo met magneetband. De auto's gaven richting aan en remde af bij bochten of als ze te dicht op andere auto's kwamen. Kortom was heel realistisch. Maar ja, had een Citroën DS. Was mijn trots deze had lipo accu en is in brand gevlogen.
Model was toen verwoest rest brandschade viel me. Maar ben er toen acuut mee gestopt en alles verkocht. Maar als je oude foto's door bladerd als vakantie verveling, dan komt er toch een soort van heimwee terug.
20170304_095924.jpeg
20170304_095911.jpeg
citroen-ds-d-special-1972-nette-staat-geen-roest-nl-auto.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag weer thuis gekomen, dan weer effe lekker je hobbyruimte in.
Dit is het resultaat wat ik vanmiddag,avond heb gedaan. Eerst het voor stuk van de cabine gemaakt om zo de verhouding van de motorkap te hebben. Er is een begin gemaakt met de grill nog wat nageltjes op de bumper.
De broers zijn tevreden dat er ondanks de vakantie toch nog resultaten geboekt worden. [emoji18][emoji17]
20210814_191156.jpeg
20210814_191058.jpeg
20210814_185045.jpeg
 
Gaaf project!

Hier een rijdende 6 cilinder:




Hallo Henk,

Mooi filmpje.
SMILEY FILMT.05 - kopie - kopie.jpg


Dit is wel een moderne versie van de LINN truck, (1930) want deze heeft al een stangbesturing, in plaats van een ketting besturing.

Overigens past de CAT motor er wel goed bij vergeleken met de Cummins motor in het filmpje.

Wat me opviel dat de kiepbak op de LINN Half Track 2 hydrauliek cilinders heeft.
Vroeger, ja vroeger, in de jaren 50/55 hadden de NETAM kiepbakken ook 2 hydrauliek cilinders.
 
Mooie reacties, allemaal bedankt ook de vind ik leuks bedankt.
Cnn, ik heb getwijfeld of ik zou beginnen met het bouwen van die truck van het filmpje wat je plaatste. Of die ik nu aan het bouwen ben. Grof weg zie 4 soorten Linn's mijn keuze is gegaan voor de logging industrie. De filmpjes in kleur zijn eigenlijk allemaal gerestaureerde trucks met aanpassingen daaraan toegevoegd.
Dat heeft als voordeel dat je in modelbouw ook verantwoorde aanpassingen kun doen zonder veel afbreuk van de werkelijkheid.

Pieter klopt, de keuze voor de 6 cilinder van Cat is de motor die met fantasie toch ook past in de Linn zoals je dat schreef. Ik ben er nog niet uit of de motor zo blijft, of dat ik hem verouderd. De foto's hierboven is van een Amerikaan die een lombard half truck (voorloper van de Linn) met onderdelen heeft opgebouwd die van de schroot komen. Die motor was ook niet origineel. Maar het was niet ongebruikelijk dat men later er een andere zwaardere motor er in zetten.
Bij Linn was het zo dat de klant zelf aangaf hoe de truck moest worden. Dus niets was standaard.

De Linn logging half truck kan 12 slede trekken geladen met boomstammen!
Moet je even indenken, 1 slede 9 meter keer 12 met de Linn half truck er bij kom je op z'n 120 meter lang! Nu ga ik geen 12 slede's maken maar toch wel een stuk of 5. Dat is dan in schaal meer dan 4 meter.

"Wat me opviel dat de kiepbak op de LINN Half Track 2 hydrauliek cilinders"

Klopt Pieter de cilinder van dat filmpje is ook niet origineel (bij deze een orginele foto) . Die van dat filmpje is wel de modernste versie jaren 30. Maar tevens ook de laatste versie van de Linn trucks. Heeft ook een schitterende cabine inrichting voor die tijd.

Ik hoop in de toekomst de 4 verschilende soorten Linn half truck te bouwen.
Maar dan zijn we wel wat jaartjes verder denk ik...[emoji3179][emoji69]

Zo weer een heel verhaal dat is ook het mooie deze truck heeft een hele rijke geschiedenis die bij ons niet echt bekend is , maar wel veel van terug te vinden is.

oo1923_Linn_dump_2.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Back
Top