Mooie reacties, allemaal bedankt ook de vind ik leuks bedankt.
Cnn, ik heb getwijfeld of ik zou beginnen met het bouwen van die truck van het filmpje wat je plaatste. Of die ik nu aan het bouwen ben. Grof weg zie 4 soorten Linn's mijn keuze is gegaan voor de logging industrie. De filmpjes in kleur zijn eigenlijk allemaal gerestaureerde trucks met aanpassingen daaraan toegevoegd.
Dat heeft als voordeel dat je in modelbouw ook verantwoorde aanpassingen kun doen zonder veel afbreuk van de werkelijkheid.
Pieter klopt, de keuze voor de 6 cilinder van Cat is de motor die met fantasie toch ook past in de Linn zoals je dat schreef. Ik ben er nog niet uit of de motor zo blijft, of dat ik hem verouderd. De foto's hierboven is van een Amerikaan die een lombard half truck (voorloper van de Linn) met onderdelen heeft opgebouwd die van de schroot komen. Die motor was ook niet origineel. Maar het was niet ongebruikelijk dat men later er een andere zwaardere motor er in zetten.
Bij Linn was het zo dat de klant zelf aangaf hoe de truck moest worden. Dus niets was standaard.
De Linn logging half truck kan 12 slede trekken geladen met boomstammen!
Moet je even indenken, 1 slede 9 meter keer 12 met de Linn half truck er bij kom je op z'n 120 meter lang! Nu ga ik geen 12 slede's maken maar toch wel een stuk of 5. Dat is dan in schaal meer dan 4 meter.
"Wat me opviel dat de kiepbak op de LINN Half Track 2 hydrauliek cilinders"
Klopt Pieter de cilinder van dat filmpje is ook niet origineel (bij deze een orginele foto) . Die van dat filmpje is wel de modernste versie jaren 30. Maar tevens ook de laatste versie van de Linn trucks. Heeft ook een schitterende cabine inrichting voor die tijd.
Ik hoop in de toekomst de 4 verschilende soorten Linn half truck te bouwen.
Maar dan zijn we wel wat jaartjes verder denk ik...[emoji3179][emoji69]
Zo weer een heel verhaal dat is ook het mooie deze truck heeft een hele rijke geschiedenis die bij ons niet echt bekend is , maar wel veel van terug te vinden is.