LINN logging truck

Het volgende projectje is een logisch vervolg.

Zoals bij de vrachtwagen een aanhangwagen hoort, zo is het eigenlijk ook met de Linn. Daar horen sledes bij.

Heb al informatie bij elkaar gezocht.
Vandaag hout gehaald, denk dat ik de verbindingen van messing maak in verband met het solderen.
Ben daar nog niet helemaal uit.

Screenshot_20211115-121509_Chrome.jpeg
Screenshot_20211115-122543_Chrome.jpeg
Screenshot_20211115-122617_Chrome.jpeg
 
Dat is nog effe de vraag Luchard, ik denk dat ik in de glijders lagers verstopt als wieltjes. Maar dat gaan we nog uit dokteren. Want wanneer hebben we hier sneeuw?[emoji944][emoji944][emoji944][emoji300][emoji300][emoji300]
 
Gaaf hoor en inderdaad lagers als wieltjes is een mooi idee, kun je er op een demo ook echt mee rijden zonder de baan meteen aan gort te helpen.
 
Gaaf hoor en inderdaad lagers als wieltjes is een mooi idee, kun je er op een demo ook echt mee rijden zonder de baan meteen aan gort te helpen.

Dit soort voertuigen horen niet op de openbare weg, maar in het ruwe terrein, zoals in bosgebieden.
Want de tracks wil je ook niet graag zomaar op de openbare weg hebben rijden. (slecht voor de lak/verf op de rij-platen van een niet permanente rij-baan.
 
Vaak is er wel een tankgedeelte of zoals bij MBVP een zand gedeelte dus je hoeft niet meteen uitgesloten te worden van deelname ;)
O ja, in Hengelo kun je altijd rijden met stalen tracks of wielen!
 
Vaak is er wel een tankgedeelte of zoals bij MBVP een zand gedeelte dus je hoeft niet meteen uitgesloten te worden van deelname ;)
O ja, in Hengelo kun je altijd rijden met stalen tracks of wielen!


Hallo Rolf,

Ho,ho, ik heb niet over uitsluiten, want er is bij de meeste niet permanente rij-parcoursen/banen wel een ruw terrein aangelegd.
En op een permanente (beton) parcours kan je in principe overal rijden.
Maar of het realistisch is als je op de "normale" rij-baan met dit soort voertuigen gaat rijden, daar kunnen we van mening verschillen.
Het is ook niet realistisch als je met een Bulldozer of een rupskraan op de "normale" rijbaan gaat rijden.

Je weet, ik ben soms een miere..........................
 
Hengelo is hier nog al ver vandaan Rolf, ik woon op scheiding Brabant/Zeeland.

Op rijdagen zul je me niet zo gauw vinden. Al denk ik soms ik zou mijn werk aan het groter publiek moeten laten zien, omdat dit een mooie onbekende geschiedenis is. Morgen als het weer het toelaat ga ik hier het bos op zoeken met de Linn.

Dat ben ik met Pieter eens, mijn bouwsels passen niet echt op een baan, en ja bij de tanks rijden is niet zo mijn ding. Vorige week op betonplaat waar gras tussen was gegroeid gereden en ook in het gras dat ging prima. Alleen lag er op bepaalde plaatsen te veel blad dat liep tussen de rupsbanden daardoor blokkeerde de rupsband.

Kijken of we morgen een filmpje kunnen maken met het resultaat.
 
Tja, statisch op een tafeltje kan ook. Modelbouw van niche modellen en de demo ervan vraagt ook om concessie. Anders tijdens de modelbouw beurs in December?
 
Arjan ik woon in het Spanje van Nederland!
Bij ons in Zeeland de meeste zon uren van het land.
Maar weinig sneeuw of schaatsweer hier.

Afgelopen winter voor het eerst in 5 jaar een filmpje kunnen maken van de Lombard steam log hauler in de sneeuw. [emoji1]. (Staat op YouTube)

Rolf inmiddels gelezen. Had het over het hoofd gezien.
Ik ga wel naar Houten met m'n kleinzoon helaas kan ik er niet eerder zijn dan 12.00 uur, moet om 16.00 uur weer terug op de zaak zijn.
Heeft dan geen zin om show te rijden.
Maar wie weet ontmoeten we elkaar of andere forumleden.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top